13 Mart 2012 Salı

İki Film Birden : Meryl Streep

Meryl Streep'i sevmeyen var mı? Varsa da ben görmedim. Benim bu kadını sevmemin salt sebebi gençlik yıllarında oynadığı muhteşem dramlar değil. Doksanlarda "Death Becomes Her - Ölüm Kadına Yakışır" ile kariyerinde bir kırılma yaşaması ve komedi oynaması; yaşlandığı halde diğer aktristler gibi anne rolleriyle kısıtlanmaması, farklı farklı rolleri canlandırması ve ödül törenlerindeki esprili, samimi konuşmaları Meryl Streep'i sevme nedenlerim. Bir de ilk aşkı ve nişanlısı John Cazale kanserden ölürken herşeyi, yeni başlayan kariyerini bir kenara koyup sonuna kadar yanından ayrılmamış olması beni çok etkiler. Daha etkileyici olanı,  hayata küsmeyip yeniden aşkı bulup evlenerek mutluluğu yakalamasıdır hatta.

Geçenlerde, bu şahane kadının bir dram bir komedi filmini üstüste izledim. İkisinde de müthişti. Filmlerden ise komedi olanını tercih ettim:

It's Complicated (İlişki Durumu Karmaşık) (2009)

Meryl Streep, Alec Baldwin, Steve Martin

Hiç beklentisiz başına oturduğum bu romantik komedi beni gerçekten güldürdü ve eğlendirdi. Umduğumdan daha komik çıktı açıkçası. Filmimiz Jane'in eski kocası ile yeni tanıştığı mimar sevgili adayı arasında kalmasını anlatıyor. Jane kocası Jake'den 10 yıl önce boşanmıştır. Büyük oğulun üniversite mezuniyeti için ailecek New York'da buluştuklarında, Jane ve Jake başbaşa yiyip içip sarhoş olup, geceyi beraber geçirirler ve gizli bir ilişki yaşamaya başlarlar. Jake bu esnada yeni genç karısı ile tüp bebek çalışmaları yapmaktadır. Bu stresten bunaldığı için eski karısının tanıdık konforu onun hoşuna gitmekte, Jane ise durumdan rahatsızlık hissetmektedir. Evini yeniden düzenleyecek olan mimar Adam ile tanışınca, kahramanımız iyice arada derede kalır.

Başarılı oyuncuları ile eğlenceli bir romantik komedi izlemek isteyenlere tavisye ederim, ben çok sevdim bu filmi hatta bir kaç sahnede sahnede sesli güldüm:)) Sadece, mimar Adam'ı oynayan Steve Martin çok çirkin yaşlandığından, eski koca Alec Baldwin ile Meryl daha güzel görünüyorlardı birlikte:) Alec Baldwin de bencil ama şeytan tüylü bu adama cuk oturmuş. Çok beğendim.



The Iron Lady (Demir Leydi), 2011

Meryl Streep, Jim Broadbent

Demir Leydi, marketten süt alan yaşlı bir kadının hikayesi gibi başlıyor. Kadıncağız zor bela sütünü alıp ayağını sürüyerek evine yürüyor, kocasıyla karşılıklı kahvaltı ederken içeri giren yardımcısı "Leydi Thatcher?" diyor ona. Ve kahvaltı masasında kadının tek başına oturduğunu anlıyoruz. Alzheimer hastalığının pençesndeki bu kadın, 20. yüzyılın en etkili politikacılarından, batı aleminin ilk kadın başbakanı, Margaret Thatcher'ın ta kendisi. Yıllar önce ölmüş kocasının hayali ile yaşamakta, kendini hala başbakan zannetmekte, gelgit akıllı olmuş bir zamanların demir leydisi.

Film, yaşlı Maggie'nin bölük pörçük geçmişi hatırlaması yoluyla gelişiyor. Keşke böyle olmasaymış, keşke lineer bir zaman akışıyla bakkal çocuğu Maggie'nin azmini, erkek dünyasıyla mücadelesini, politikada yükselmesini, verdiği kararların sebep ve sonuçlarını ve Thatcher'ın düşüşünü izleseymişiz. Yaşlılık yıllarına fazlaca ağırlık verilmiş, kariyerinin en önemli meseleleri (Falkland savaşı, madenci grevi) kısa kısa geçilmiş. Açıkçası ben sıkıldım bu filmi izlerken. İyi ki sinemada izlememiş dedim.

Filmi tamamen tek başına Meryl Streep götürüyor. Yaşlılığını da, bizim bildiğimiz başbakan haliyle de Maggie'yi yaşatıyor adeta. Aksanı, ses tonu mükemmel. Makyaj da ona yardmcı olaca derecede kusursuz. Ondan başkası oynasa film batardı kesinlikle. O yüzden Meryl Streep seviyorsanız izleyin derim, yoksa sıkılabilirsiniz benim gibi.



xo xo

10 yorum:

  1. cidden şahane bir kadın değil mi? it's complicated'i izlemiştim, bana da steve martin hiç yaşlanmıyor gibi geliyor, alec baldwin ise aldığı kilolarla çirkinleşmiş gibi falan.

    YanıtlaSil
  2. Çavlan : Steve martin hep beyaz saçlıydı ya, belki o yüzden hiç yaşlanmıyor gibi duruyor. bana göz kapakları düşmüş geldi, böyle bir tuhaf göründü gözüme ne bileyim:)

    YanıtlaSil
  3. Julie&Julia'yı izledin mi? Hayalkırıklığı oldu bana, ikinci bir Full Frontal vakası diyebilirim. Sonuna kadar ha şimdi bir şey olacak, hadi şimdi tanışacaklar diye diye izledim filmi, sonunda da hayalkırıklığı işte. Ama Meryl Streep benim de en beğendiğim aktrislerden biridir, Şeytan Marka Giyer'de tapmıştım adeta.

    YanıtlaSil
  4. Judy'im 2 tane bi türlü izleyemediğim ve izlemek istediğim filmi anlamtışsın. izlicem söz :)

    YanıtlaSil
  5. ennecik : onu izlemedim ama istiyorum, fırsat dvd'si köşesine düşsün kapacağım hemen.

    YanıtlaSil
  6. Miacım : ben de Midnight in Paris'i izleyeceğim heeeyy yuppiii. En üstte şu anda izleme sırasında:)

    YanıtlaSil
  7. It's Complicated bana da aynı etkiyi yapmıştı: "Aman, romantik komedi mi?!" diye oturmuş, bayağı bayağı gülerken bulmuştum kendimi.

    -YORUMUN DEVAMI FİLM HAKKINDA İSPİYON İÇERİR-
    Hele o ot içme sahnelerinde sahiden kahkahalara boğulmuştum. Oyunculuklar muhteşemdi!
    -İSPİYON SONU-

    YanıtlaSil
  8. Tankut : evet evet, ben de çok güldüm orada, bir de bilgisayarda popo gösterme sahnesinde ahahahah:))

    YanıtlaSil
  9. judyy, its complicated'ı annemle izlemiştik biz çok eğlenmiştik hatta annem hala bidaha açsana izleyelim diyip duruyor tatillerde

    YanıtlaSil
  10. gürültü : ben de anneme izleticimm, kesin bayılacak filme, oh içi açılır kadıncağızın be:))

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.