19 Mayıs 2018 Cumartesi

PRENS HARRY'NİN KURDA KUŞA YEM OLDUĞU KRALİYET DÜĞÜNÜ


Geçen hafta çok beddua etmiştik, 19 Mayıs'ta İngiltere'de yağmur yağsın, Meghan kiliseye girerken ıslak sıçana dönsün, elbisesi ıslanıp üzerine yapışsın, makyajı aksın, küçük Prens George eteğine bassın istemiştik. Ne var ki İngiltere'de görülmemiş güzellikte pırıl pırıl güneşli bir düğün günü yaşadık.

Windsor Kalesi

Prens Harry'nin Amerikalı oyuncu parçası zengin koca ve de son kalan bekar prens avcısı gıcık Meghan ile düğünü işte burada, Windsor Kalesindeki Saint George şapelinde yapıldı. Londra'da dillere destan devlet töreni ile evlenen William ve Catherine'in düğününe nazaran çok daha küçük, aile arasında ve de Amerikan etkisi altında bir düğün gerçekleşti. Kendilerince köy düğünü yaptılar işte anlayın.

Sabahın köründe başlayan düğüne öncelikle damadın aristokrat arkadaşları ile, gelinin Amerikalı dostları geldiler. Ben ilk Amal Clooney ile kocasını gördüm. Bence düğünün en şık kadını Amal'dı. O elbisenin rengi, yaka kesimi, şapkası ile bir harikaydı. Yıllar önce onun da düğün törenini yazmıştım blogda, hatırlamak isteyenler buraya tıklasın.

Amal Clooney



Harry'nin rahmetli annesi Prenses Diana'nın ailesi de düğüne davetliydi. En şık kadınlardan ikincisi de Diana'nın yeğeni yani William ile Harry'nin kuzeni Lady Kitty idi.




Lady Kitty Spencer

Lady Kitty babası Spencer Kontu ve üvey annesi kontesle düğüne gelmiş idi. Üvey annenin kıyafeti de çok havalı idi bence, çizgi filmlerdeki kötü kadınlara benzemişti üvey kontes.

Kontes Spencer

Prens Harry'nin eski sevgilileri de düğüne katıldılar canım yazık. Demek ki onlarda öyle bir adet var, eski yavuklusunu düğüne çağırıyorlar. Medenilik mi godoşluk mu ben karar veremedim.

Ortadaki Chelsy


Cressida Bonas


Chelsy ağzını ayıra ayıra gülüyordu kiliseye girene kadar. Törende Harry'nin Meghan'a nasıl baktığını görünce Firdevs hanım gibi çarpılmıştır o yalak ağzı.

Kate'in ailesi tam kadro düğüne davet edilmişlerdi. Kate'in anacığı Carol yine sade ve şıktı. Bu kadından şanslısı da yok, büyük kızını geleceğin kralına, küçük kızını da İskoç lorduna sokalamayı başardı. Şimdi düğün dernek geziyor dert üstü murat üstü ne yapsın?

Carol ve Michael Middleton

Kate'in kızkardeşi Pippa ile erkek kardeşi James

Pippa ve yeni kocası

Pippa da hamileymiş bu arada, herhalde o yüzden rüküş bir elbise giymişti. Beğenmedim Pippa'yı.

Törene taa Amerikalardan gelen konuklardan biri Oprah Winfrey idi. Hatta kilisenin kapısı açılır açılmaz ilk bu damladı. O da bir sürü konuk gibi toz pembesini tercih etmişti, şapkasının tüylerine bakınca kilisede bunun arkasına düşecek adama acıdım doğrusu.


Oprah Winfrey

Şampiyon tenisçi kodu mu oturtan Serena Williams da pembe bir elbiseyle düğüne gelmişti. Bu karından büzgülü elbiseleri bizim düğünlerde kaynanaya giydirirler, herhalde kimse Serena'ya söylememiş. Söylemeye de cesaret edemezdi zaten, Osmanlı tokadını basacak bir tipi var ablada, breh breh maşşallah, hükümet gibi kadın. O zirzop kocasının çoraplarını da şimdi görüyorum, allah canını almasın.

Serena Williams

Nemrut suratlı Victoria ile kocacığı David de gedikli davetliler olarak koşa koşa düğüne gelmişlerdi. Victoria çok sıkıcıydı, David ise damattan ve oradaki adamların topundan daha yakışıklı ve de havalıydı. Bunları çağırmamak lazım düğüne müğüne.

Victoria ve David Beckham

Tövbelerce 

Ve tabii ki Elton John da kocası ile beraber düğüne katılmıştı. Hatta düğünden sonra verilen ve bizim göremediğimiz resepsiyonda yeni evlilere aşk şarkıları söylemiş. hatırlarsanız Diana'nın cenaze töreninde Candle in the Wind şarkısını seslendirmiş, William ile Kate'in de düğününe davet edilmişti. Demek ki oğlanlar seviyor bunu.

Elton John

Daha başka gelen artistler de vardı ama artık yer kalmadı onlara, işte Idris Elba, Timeless dizisinde oynayan kız, Meghan'ın Suits dizisinden arkadaşları geldiler düğüne. Fakat beni şaşırtan tek davetli, hâlâ inanamıyorum, Harry'nin sabık yengesi eski York Düşesi Sarah idi! William çağırmamıştı ama Harry Sarah'ı çağırmış işte düğününe, epey şok geçirdim.


Sarah, York Düşesi

Konuklar kiliseye girip yerleştikten sonra kapılar kapandı. Böylece artık sıra damadın ailesine gelmişti. Kraliyet ailesi şatodan şapele inen yokuşu yürüyerek geçti ve onlara ayrılan özel kapıdan kiliseye girdiler.


Hayatında hiçbir zaman güzel olmayan Prenses Anne iyice kocamış haliyle üzdü. Bu arada robdöşambıra benzeyen bir elbise giymiş, altın aksesuvarlar takmıştı.

Prenses Anne

Kraliçenin en küçük oğlu ile evli Kontes Sophie'nin üst kısmı sade ve hoştu ama eteği bizim eski saten yorganlara benziyordu.

Wessex Kontesi Sophie

Fakat en büyük hayal kırıklığını York kızları yaşattı. Bunları hatırlarsanız William ile Catherine'in düğününde çılgın atmışlar, Sinderella'nın üvey kızkardeşleri gibi giyinip düğüne gelmişlerdi. Hatta Beatrice kafasına klozet kapağından şapka takmıştı. Bu sefer herhalde kraliçe bunları kapı aralığında sıkıştırıp etlerini mıncırdı, kız bana bakın aklınızı başınıza devşirin, düğüne adam gibi gelin diye tehdit etti etlerini bura bura. Bu sıkıcı kıyafetlerin başka bir açıklaması olamaz. Beatrice'in o gudik çantasında ufak bir şişe vardır inşallah. Yoksa çok anlamsız olmuş.

Prenses Eugenie, York Dükü Andrew, Prenses Beatrice

Prenses Anne'nin kızı Zara ise patlamaya hazır bir bombaymış, düğüne karnı burnunda katıldı. İyi ki suyu patlamadı düğünde kııız.



Yaa bu teyze de Kent Düşesi imiş, elbisesinin altına spor ayakkabı giymiş. Yürümeye mecalin yok, düğüne kız bakmaya mı gidiyorsun, otur şatonda, televizyondan izle benim gibi çekirdek çitleyerek.

Kent Düşesi

Bu esnada gelin hanım da dün gece kaldığı otelden ayrılmış kiliseye doğru yola çıkmıştı. Babası olmadığı için arabada yanında annesi oturuyordu.

Meghan gelin

Gelinin tacını kraliçe ödünç vermişti. Kate'in düğününe göre daha çok beğendiğim tek şey bu taçtı işte. Mükemmel bir seçim!

Meghan yoldayken Damat bey de sağdıçlık görevini yerine getiren biricik ağabeyi Prens William ile kiliseye geldi.

Prens Harry, Cambridge Dükü Prens William

William ile Harry içeri girip gelini beklemeye başladılar. Harry'nin inanılmaz derecede heyecanlı olduğu gözlerden kaçmadı.

Diana'yı düşünüyorlardır belki de

Damadın babası Galler Prensi Ekşimik Suratlı Charles protokole göre kiliseye son gelenlerdendi. Tabii kamış kafa Camilla yanında. Zara'nın düğününde kafasına saksı koyup kiliseye gelen Camilla bu sefer de tüylerle bezeli kocaman bir servis tabağı takmaya karar vermişti. Allah canını almasın Camilla, o nasıl şapka?

Camilla, Cornwall Düşesi

Bu arada Kate'ciğimizin hiç ortada görünmediğini farkettiniz mi? Kraliyet ailesi ile gelmemişti, kayın babası Charles ile de gelmemişti, peki neredeydi bu kızcağız, yoksa bir sütunun arkasına saklanmış pompayla süt mü sağıyordu? Malum daha doğuralı birkaç hafta olmuştu.

Sonunda anlaşıldı ki Kate'e çocukları çakmışlar, yani kilisede geline hanıma eşlik edecek bir sürü ufak veledi Kate ile beraber göndermişler kiliseye. İki tanesi de kendi evladı, nedime Prenses Charlotte ile içoğlan Prens George idi. Neyse Kate öbür veletlere kızdı mı bunları tokatlamıştır, o yüzden araya kendininkileri eklemiş herhalde.


Catherine, Cambridge Düşesi

George, Charlotte ve Catherine

Nedimeler ve içoğlanlar Kate ile beraber kiliseye girdiler. Kate en öndeki yerine gitti, bebeler de gelini beklemeye başladılar.

ortadaki Charlotte, arkadan ona bakan da ağabeyi George

Fakat gelinden önce kiliseye gelecek bir kişi daha vardı: Kraliçe 2.Elizabeth! William'ın düğününde sarı, Zara'da pembe giymişti. Harry içinse yeşil çiçekli elbiyeyi tercih etmişti teyzecim. Göğsüne taktığı çay tabağı kadar elmas broşa ağzım açık bakakaldım.


Kraliçe 2.Elizabeth


Kraliçenin kocası Prens Philip'e mumya filan diyorduk da, artık tövbe estağfurullah 2 gün önce ölmüş haberi yoktu adamın. Yine de bastonsuz yürüyüp geldi karısının peşinden.


Edinburgh Dükü Prens Philip


Sonunda beklenen an geldi ve Meghan'ın arabası kiliseye vardı. Gelirken annesini yan kapıya bırakmış, onun yerine yanına 2 tane başka içoğlanı almıştı. Tuhaf bir organizasyon izliyorduk sayın seyirciler.


Meghan Markle

Gelinliği Givenchy Modaevinden İngiliz bir tasarımcı hazırlamıştı. Hayatımda bu kadar dümdüz gelinlik görmedim, çok sıkıcı bir elbiseydi. Fakat arkadan metreler ve metrelerce uzayan duvağı şahaneydi. Duvağı saçına kraliçeden ödünç taç ile tutturmuş, ayrıca Cartier elmas küpe ve bilezik takmıştı Meghan. Güzel görünüyordu ama gelinliği hiç beğenmedimmmm.

Duvak harika

Meghan kiliseye girdi, ilk koridoru tek başına geçti, peşine de bebeler takıldı. Sonra babası olmadığı için Prens Charles bunu alıp mihraba getirdi. Bütün bu süre boyunca Prens Harry ağlayıp durdu, kendinden geçti yavrucak.

Meghan Markle

Ağlama artık yetheerrr

Prens Charles ile yeni gelini

Charles Meghan'ı getirip Harry'e teslim etti, mihrapta sevgiliciğine kavuşan Harry'nin mutluluğu inanılmazdı. Bir ağlıyor bir gülüyor, gelinin elini tutup bırakmıyordu. Bunlar İngiliz kraliyet düğünlerinde görülmüş hareketler değildi dostlar. Bildiğin aile arasında rahatlığında bir düğün izliyorduk. Gevşek misiniz siz ya?



Gelinlik buruş buruş, bu nasıl kraliyet düğünü?


Tek ağlayan Harry değildi, gelinin annesi Doria da durmadan ağladı tören boyunca.

Doria Ragland

Meghan

Düğünü Canterbury Başpiskoposu yönetiyordu. Öncelikle çifte yeminlerini okuttu. Fakat tuhaf birşey oldu, Harry ve Meghan'a evlenmeyi kabul edip etmediklerini sorup olumlu yanıt aldıktan sonra bir de dönüp kilisedeki davetlilere bu çocukları gelecekte koruyup kollayacak mısınız diye sordu, davetliler de evet dediler. Buna da hayret şaşırdım doğrusu.

Dua edildikten sonra Harry'nin teyzesi yani Diana'nın ablası Lady Jane Fellowes İncil'den bir parça okudu. Ardından düğünün bombası patladı, Meghan'ın Amerikalardan getirttiği Rahip Michael Curry, tam filmlerde gördüğümüz vaazlardan birini verdi. Hani papaz efendi şarkılarla zencileri coşturur, arkada koro el çırparak kendinden geçer filan. Anaam adam kendini kaybetti, bugüne dek İngiliz kiliselerinde böyle bir vaaz duyulmuş şey değildi. Rahip iyice stand up yapmaya başladı, anlattığı da birbirimizi sevelim, sevgini gücü, birbirimizi öpelim tadında laflar. Sen kim köpek dünyanın en zengin ailesine sevginin gücü yoksulluğu yok eder diyorsun? Kahkahalar havada uçuştu törende.


Papaz efendi coştu

Gelin kendinden geçti
 
William koptu

Kate şok geçirdi

Zara'nın ağzı açık kaldı

Kraliçe laubalilik sevmez, öbürsü zaten 2 gün önce ölmüş haberi yok

Konuşmadan sonra yine Amerika'dan gelen zençi korosu Stand By Me şarkısını söyledi. Sonra gelinle damat birbirlerine yemin ederek yüzük taktılar. William takı sevmediği için yüzük takmamayı seçmişti, Harry daha romantik olduğu için yüzük taktı o. Son olarak nikah kaydı imzalandı ve artık Harry "Sussex Dükü" olmuştu. Geleneksel olarak kraliçe evlenen prensine bir dükalık ünvanı hediye etmişti. Meghan da bundan böyle "Sussex Düşesi" olarak bilinecekti. Bu ünvanları da sevmedim ben, zaten kompile Meghan'ı sevmediğim için herhalde ne bileyim.

Sonunda evlenip muradına eren Prens Harry, yeni karısını alıp dışarı çıkarttı. Burada bekleyen kalabalığın karşısında dük ve düşes olarak ilk öpücüklerini paylaştılar.










Arkalarında kraliyet ailesi dışarı çıktı ve Saint George şapelinin merdivenlerinde güzel bir kare oluştu.

Kraliyet Ailesi

Harry ile Meghan'a köyde tur attırmak için at arabası gelmişti, gelinle damat at arabası ile uzaklaşırken minik prenses Charlotte ile tüm aile arkalarından el salladı.

Cambridge Ailesi


Prenses Charletto ve Cambridge Düşesi Catherine


Prens George ve Cambridge Dükü


Düşes ve kızı


Ohh giderayak Kate fotoğraflarını koydum da keyfim yerine geldi. Canımız Kate, sen Galler Prensesi ve Kraliçe olacaksın, kimse senin yerini alamaz. Rahat ol, git hadi şimdi sütleri sağ, memelerin patlamadan.


Çok sevindi, süt sağıp rahatlamaya gidiyor

Gelinle damat at arabasıyla, diğerleri otomobilleri ile şatoya döndüler. Böylece Prens Harry zengin koca avcısı Meghan'a yem oldu. Son bekar prens de semalardan kayıp gitti. Evlenmeden önce o hep biraz hepimizindi, artık ellerin Harry'si oldu.


Sussex Dükü ve Düşesi


Ayyy hayret mi şaşırdın pissss


The End



Bundan 20 sene sonra küçük prens George'un düğününde buluşmak üzere,

xo xo



68 yorum:

  1. Dedikodunun dibine vurmuşsunuz, okurken çok eglendim 😁

    YanıtlaSil
  2. Ay öldüm gülmekten, alemsin kız. 2 gün önce ölmüş haberi yok diyor adama, hahahaha delüüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimse söylememiş adama, dayı öldün sen hülooo:)))

      Sil
  3. Gülmekten gözümden yaşlar geldi.

    YanıtlaSil
  4. Kahkaha atan ata okudum
    Dün ya yazarsın sen bu düğünü diyecektim Twitter'dan , yazamadım.gay sen çok yaşa

    YanıtlaSil
  5. Hay sen olacak o gayne yav gayne

    YanıtlaSil
  6. Gelmiş geçmiş en iyi Harry & Megan düğün yazısı bu olsa gerek, okurken gözümden yaş geldi, özellikle "2 gün önce ölmüş haberi yok" lafı beni benden aldı 😄😄😄👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o adam düğüne getirilir mi, kâbus gibiydi :)

      Sil
  7. Okurken çok eglendim...Güzel analiz olmuş. ..😊

    YanıtlaSil
  8. Çok eğlendim, çok güldüm, şahane yazmışsınız.

    YanıtlaSil
  9. harika!! iki gündür içim şiştiydi, düğün bilmem ne, oh be gldüm rahatladım:)

    YanıtlaSil
  10. Gulmekten gozumden yas geldi, harika bir yazi olmus, bayildimmmm:):)

    YanıtlaSil
  11. Ayy resmen kahkahalarla okudum!Çok güzel yazmışsın Aslıcım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canımmm. Eski blog günlerine döndüm adeta :)

      Sil
  12. ya Aslı yaa :)Kraliçe laubalilik sevmez, öbürsü zaten 2 gün önce ölmüş haberi yok:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama adamcağız ağzı açık, ben burada ne yapıyorum, neden mezarımda değilim dercesine bakıyordu :))))

      Sil
  13. Super bir yazi olmus ya gulmekden gozumden yaslar akti guzel bir hikaye yazmissinn tebrikler :-)

    YanıtlaSil
  14. Ay cok vuldum ya hayret mi sasirdin pis :D

    Memelerin patlamadan sutleri sağ zhahahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Hayret şaşırdım" Sezgin Kaymaz'dan öğrendim, çok tatlı değil mi :)

      Sil
  15. Ha bir de gelinligin sadelegi. Bizim evdeki perdenin arkasindaki beyaz guneslikten ben diksem ancak bu kadar cirkin dikebilirim :D

    YanıtlaSil
  16. Aglama artik yetheerr e cok guldum bi de :D

    YanıtlaSil
  17. Hahaha bayıldım, çok guzel yazmissiniz.

    YanıtlaSil
  18. Düğünü başından sonuna kadar izledim...Ancak bu kadar güzel anlatılır..Bayıldım..

    YanıtlaSil
  19. Yazılarınızı çok beğeniyorum. Lütfen bu kadar uzun ara vermeyin. Başka konularda da yazılarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok çok teşekkür ederim. Ben de daha çok yazmak istiyorum. ❤

      Sil
  20. Duygularıma tercuman oldun, insallah bir yerlerde evlenmemis bir prensler cikar da en azindan onlarla fantazi dunyamizda teselli buluruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dubai prensi var, Prens Hamdan. Epey popüler ama ben sevemedim :)))

      Sil
  21. Üstelik büyük gelin Kate (Catherine) daha önce üç kere giydiği kıyafeti giymiş düğüne. Tutumdan mı hasetlikten mi bilinmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok aynısı değilmiş ama aynı modeli açık sarı kumaştan diktirmiş. Düğün fotoğraflarında iyice belli oluyor, beyaz değil.

      Sil
  22. Belgeniz var mı efendim o çekemeyenlerin iftirası. Hem kadin tutumlu demek noolmus. Siz bi saray kolsy mi dönüyor saniyorsunuz.. Aşcisi usagi arabacisi bahcivani masrafla basedilmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyrun belgeler efendim; Middleton, bu kıyafeti ilk olarak 2015 yılında kızı Prenses Charlotte'ın vaftiz töreninde giydi.
      Düşes daha sonra 2016 yılında Britanya ve Milletler Topluluğu ordu alayları tarafından sergilenen bir askeri tören Trooping the Colour’da giydi.
      Middleton aynı kıyafeti 30 Temmuz 2017’de Belçika’da Passchendaele Savaşı’nın 100. yıldönümünde giydi.

      Biz kendisine soyadıyla hitap ederiz, aman bir yanlışlık olmasın.

      Sil
    2. Ahahah aynı değil, aynı modelin sarısı. Dur ben bununla ilgili yazı yazayım :))

      Sil
  23. Belki indirimden 4 tane almisti. Belki bi dikis bi detay farki vardir minik. Belki kocasi cimridir tembihliyordur. Belki Elizabet kartolozu fişekliyordur. Baksana tahta kazik cakti da kepce kulag Çarlsa bile birakmadi tahti..Zaten Diananin da basini o yediydi. Kadin zengin koca bulunca da cekemedi gunahi boynuna o.paparazzileri de o takti pesine de kaza yaptirtti kadincaaza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahh ama doğru, Kate bunu yapıyor. Beğendiği kıyafetin başka renklerini de alıyor. Bu kıyafetin de açık sarısını yaptırmış düğüne.

      Sil
  24. selam aranıza yeni katıldım ve ilk yazınızı okudum. süper ötesi. çok güzel tespitler. helal olsun. artık funınız oldum:)

    YanıtlaSil
  25. Anlatım şahane. Çok çok güldüm. Ama Amal'ın kıyafetini hiç beğenmedim. Arkası uzun. Renk kötü ve iç bayıcı..... Babaanne modeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarı sevmem aslında ama Amal'ın elbisesini beğenmiştim. Bir de rujunun rengini.

      Sil
  26. Içim açıldı, oh aradığım gıybet buradaymış! Şahane!

    YanıtlaSil
  27. 8) Ben de parkta izledim naklen hanimla. Millet dugunden ziyade icmenin derdindeydi bizim gibi. Zaten duk, duses mi kalmis allahisen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy ne güzelmiş parkta çimenlere yayılıp izlemek isterdim ben de :))

      Sil
  28. Gürhan Bedestenlioğlu 23 Mayıs 2018 07,22
    kızım amma döktürmüş sün İngilizlerin rüküşlüğünü görünce gülmemi tutamadım.Aristokrat aile kavramadı yok oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten bu İngilizler neden bu kadar rüküş? :))

      Sil
  29. Son 3 aydır böyle gülmemiştim sen çok yaşa

    YanıtlaSil
  30. :))) Harikaydı, çok sevdim

    YanıtlaSil
  31. Ofisteki pek sevimsiz bir günde okudum, o kadar iyi geldi ki anlatamam :))) Kendi kendime gülüp durdum, hay yazan elleriniz/televizyonda töreni kare kare izleyen gözleriniz dert görmesin. Bir de kraliçe arının kıyafeti sarı denmiş hep, bir ben mi fosforlu yeşil görüyorum diye merak etmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşildi, morlu yeşilli çiçekli:)) teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

      Sil
  32. Sanırım bu beşinci okuyuşum, sıkıldıkça okuyup neşemi buluyorum :)

    YanıtlaSil
  33. cok tatlısınız,gülmekten yerlere yattım.

    YanıtlaSil
  34. Çok tatlı 😘 bir yorumdu gulme garantili

    YanıtlaSil
  35. Yeni keşfettim sizi, çok eğlendim :D

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.