13 Ekim 2018 Cumartesi

BİR YORK PRENSESİ'NİN DÜĞÜNÜ

Yüzyıllar boyunca İngiliz hükümdarlarının  2.oğullarına York Dükü ünvanı verilmiştir. (En büyük oğlan Cornwall Dükü ve Galler Prensi ünvanlarını alıyor). Kraliçe 2.Elizabeth'in babası da York Dükü idi zamanında. Modern çağın York Dükü ise Elizabeth'in ortanca oğlu Prens Andrew idi. Gençliğinde bence Elizabeth'in çocuklarından en güzeliymiş, bu yere bakan yürek bakan Andrew.

Prens Andrew

Andrew 1986 senesinde, yani Seksenlerin doruk noktasında Galler Prensesi Diana alemleri kasup kavururken Sarah Ferguson diye bir kızla evlenmişti. Kız bir kadın diğerinden ne kadar farklı olabilirse o kadar farklıydı Diana'dan. Zaptedilmez kırmızı saçları gibi ateşli bir kişiliği vardı, klasik bir güzel değildi, üstelik yapılı bir kızdı.




Ne Andrew ne de Sarah o dönemde Diana gibi popüler olabildi. İngiliz halkı bunları hiç mi hiç sevmiyor, basın Sarah'ı her fırsatta yerden yere vuruyordu. Sürekli rüküşlüğü ile, hatta hamile olup doğurduğunda bile, kilosuyla dalga geçtiler.


Sarah ve Andrew 1991 senesinde ayrıldılar, 1996'da resmen boşandılar. Bu arada Sarah'ın Teksaslı bir adamla çarşaf çarşaf fotoğrafları yayıldı ortalığa. Fotoşlarda Sarah'ın üstsüz olması, adamın Sarah'ın ayak parmaklarını emmesi çılgın bir skandala yol açtı. O zamandan beri Sarah'ın kraliyet ailesinde en nefret edilen kişilerden olduğu söylenir.


İşte bu çiftin zamanında 2 tane kızları olmuştu, birbirinden çirkin 2 York prensesi dünyaya getirmişlerdi. Mazallah ben prenses olsam ama bu kadar çirkin olsam prenseslikten vazgeçer, üzerime duvar ördürüp manastıra kapanırdım.

Prenses Beatrice, Sarah Ferguson, Prenses Eugenie


İşte bugün bu kızlardan ufak olanı, Prenses Eugenie Windsor Kalesinde evlendi. Kocası Jack Brooksbank ile 8 senedir berabermiş. Pek yakıştılar maşallah:

Çifte kumrular


Düğün geleneksel olarak sabah saatlerinde yapıldı. Windsor Kalesindeki St George Şapeli harikulade çiçeklerle bezenmişti, düğünün renk skalasına, çiçek düzenlemelerine bayıldım.

@The Duke of York Twitter

@The Duke of York Twitter


Şapelin kapıları açıldığında en önce çiftin konukları gelmeye başladılar. Bir sürü ünlü düğüne davet edilmişti, hava çok rüzgarlıydı, hepsi şapkalarına yapışıp kiliseye koştular.


Naomi Campbell'ı görünce önce tanımadım, "kim bu güzel kadın?" diye düşündüm, sonra dank etti. Çok gösterişli ve şıktı sabık süpermodel.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Ricky Martin'in botoksları patlamış, suratı patetese dönmüş, onu da zor tanıdım. Ya da bu kraliyet ailesine dil uzata uzata çarpıldım, bunama geldi bana:

Embed from Getty Images


Prens Harry'nin eski kırığı Chelsy Davy bu düğüne de koşa koşa gelmişti. Hatırlarsanız geçen düğünde bunların godoşluğundan dem vurmuştuk :))) Chelsy'nin yanındaki diğer sosyetik ablanın ispanyol paçaları köşeleri önden dönüyordu. Şöför Nebahat Abla kılığında düğüne gelmişti resmen, o neydi kız?

Embed from Getty Images


Düğünde bu ablanın arkasına oturana da çok acıdım ahaha, ne koydun kız kafana? Sirklerdeki zavallı atlara taktıkları süslü sorguçlar gibiydi aynen şapkası. Kesin birinin gözünü çıkarmıştır :)

Embed from Getty Images


Rüküş İngilizlerin ardı arkası kesilmiyor, rabbim verdikçe veriyordu dostlar.

Embed from Getty Images


Bu da kesin çok kızmış, "neden sabahın köründe düğün yapıyorsunuz münasebetsizler! güzellik uykumu alamadım, ağzım yüzüm tövbe estağfurullah birşey oldu!" diyor:

maşallahlarca


Cara Delevigne hakiki şöför Nebahat benim dercesine smokin pantül takımıyla bu pek renkli düğüne katılmış. Bence Oz Büyücüsü filmindeki korkuluğa benzemiş. Aman herkesler pek bayıldı.

Embed from Getty Images


Kate Moss ise tarihleri karıştırmış, Harry'nin düğününe giyeceği yazlık takımla gelmiş yazık. Yanındaki katana da Liv Tyler. O da coğrafya öğretmeni kılığında düğüne katılmayı uygun bulmuş. Liv Tyler'ın kıyafetini Victoria Beckham hazırlamış dostlar. Kadının tasarımları bile suratsız görüyorsunuz.

Embed from Getty Images



Ayy bu kadar konuk yeter, kraliyet ailesine geçelim. Konuklar şapele girip oturduktan sonra aile yürüyerek gelmeye başladı, ne olsa dükkan onların, kaleden düz ayak iniverdiler şapele :)

Wessex Kontesi Sophie koyu renk tercih eden birkaç kadından biriydi. Çoğunluk capcanlı patlayan tonlarda giyinmişti.

Embed from Getty Images


Prenses Anne altın takılarla yeşil elbise giymişti.

Embed from Getty Images


Kızı Zara Philips ise nedense mavi mantosunun üzerine gri şapka takmıştı. Oldu mu şimdi!

Embed from Getty Images


William ve Kate, Harry ve Meghan ile berar geldiler düğüne. Ayy o Meghan'ın sıkıcı Givenchy'sinin sünepeliğine inanamıyorum, nasıl çirkin nasıl çirkindi. Bir de bütün parmaklarına altın yüzük takmış, dirseğine kadar bileziklerini takıp sergileyen kızlardan ne farkın kaldı?

Embed from Getty Images


Biricik Kate'miz ise vişne çürüğü Aleander McQueen elbisesi ve Philip Tracy şapkasının içinde nefes kesiyordu. Elbisenin rengi çok yakışmış, güler yüzü ve Kraliçe'den aldığı elmas küpeleri ile parlıyordu adeta.

Embed from Getty Images


Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Royaller de yerlerine geçtikten sonra gelin hanımın annesi ile ablası şapele geldiler. Sarah'ın yeşil elbisesi iyiydi ama şapkası çok komikti, Asteriks'in şapkası gibiydi aynen :)))

Embed from Getty Images




Kadın arabadan inince şapelin önünde bekleyen kalabalığa koşup insanlara sarılmaya başladı ahahaha asla bir damlacık royallik yok bu Sarah'da, ne yapsın elinde değil.

Onların hemen peşinden, Lady Louise eşliğinde minikler geldi, nedimeler ve içoğlanlar. Sonra bir felaket oldu, genç Lady Louise bir sürü veletle şapelin basamaklarındaydı, oracıkta bin kişi, online'da bütün dünya onu izliyordu. Çocuklar rüzgardan yürüyemiyor sırayla biri sonra diğeri yere düşüyordu. Tam merdivenler bitti, şapele kadar geldiler, bu işkence bitti derken Louise'in eteği şak diye kafasına geçmesin mi? Ayy kızın donlar fora oldu ahahahah, bir de Erşan Kuneri donu giymiş yazık, kocaman çirkin birşey. Bütün dünya bu sahneyi izledi. Yazık genç kız, üzülmüştür. Yine de soğukkanlılığını korudu, veletleri başarıyla içeri soktu. Ben hâlâ yazık kıza deyip gülüyorum, allah affetsin ahahahah.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

uçtu havaya eteği, ortaya çıktı yeteneği

Gelinden önce son olarak hükümdarın şapele girmesi gerekiyordu. Kraliçe bu torunun düğününde açık mavi renk giymeyi uygun görmüştü. Prens Philip de gene yanındaydı, baston gibi dimdirek yürüyüp geldi. Hani 2 gün önce ölmüş haberi yok, mezardan kaldırmışlar filan diyoruz da; Philip Elizabeth'den daha dinç. Kadıncağız törende hep sıraya yaslandı, Philip kazık gibiydi maşallah.


Kraliçe demişken, Sema arkadaşım bir yerlerde okumuş. Bu kraliyet düğünlerine gelenlere güvenlik sebebi ile tuvalete gidemezsiniz, bez takıp gelin diyorlarmış. Ahahahah, yaa olamaz böyle bir şey. Düşünsene orada papaz dua okuyor, burada kraliçe şarıl şarıl işiyor, ooohh, ooohh, sıcacık da oturuyor ondan sonra ahahahah

Embed from Getty Images



Kasabanın ucundan gelin hanımla babası York Dükünü taşıyan araba belirdi. Ben tabii Eugenie'ye laf sokacağım diye heyecanla bekliyorum. Daha ilk gördüğüm anda nefesim kesildi, arabanın içinde bile harika görünüyordu prenses.

Embed from Getty Images


Embed from Getty Images


Sonunda şapele geldiler ve Eugenie kesinlikle olağanüstü görünerek merdivenleri tırmandı. Gelinliği ömrümde duymadığım Peter Pilotto hazırlamış. Çok ama çok beğendim. Kraliçe babaannesinden kokoşnik tarzda zümrütlü bir tiara ödünç almış, şahaneydi tiara. Zümrütlü küpeleri ise yeni kocası hediye etmiş. Ay bayıldım kıza, bu dünya çirkini kız gözüme bir içim su göründü. Harikuladeydi.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Eugenie çocukluğunda skolyoz hastasıymış, yani omur eğriliğinden muzdaripmiş. 12 yaşında 8 saat süren bir operasyonla iyileşmiş. Gelinliğini hazırlatırken sırtındaki yara izi görünecek şekilde tasarım yapılmasını istemiş.

Embed from Getty Images

Baba kız şapele girip mihraba ilerlediler. Gelinle damat çok heyecanlı ve çok aşık görünüyorlardı, çocuklar eğlenmelerine bakıyor, büyükler gülümsüyordu. Çok sevecen, güleryüzlü bir havası vardı bu düğünün.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Nikâh kıyıldı, konuşmalar yapıldı. Meşhur Andrea Bocelli aryalar söyledi. Dua edip ilahi de okudular. Ben bu kısımlarda sıkıldığım için gidip yemek yedim. Ben yemekten döndüğümde Prenses Eugenie de Mrs Brookbanks olarak kocasının kolunda şapelden çıktı.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images



Adet olduğu üzere bunları atlı arabayla Windsor köyünde gezdirdiler, zafer turu attırdılar yani. Yağmur yağacak diye kapalı bir araba seçmişlerdi, bu arabanın içinde Eugenie gerçek bir masal prensesi gibi görünüyordu.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Bu gerçekten favori royal düğünüm olabilir, çok eğlendim, inşallah size de anlatırken eğlencemi yansıtabilmişimdir. Bir daha kimbilir ne zaman bir kraliyet düğünü izleyeceğiz? O vakte kadar, Charlotte size selam söylüyor:

Embed from Getty Images


Embed from Getty Images


xo xo

11 Ekim 2018 Perşembe

Kraliyet Düğünümüz Var Dostlar

Merhaba dostlar. Yarın Prenses Eugenie'nin kraliyet düğünü yapılacak. Eugenie Kraliçe 2.Elizabeth'in torunu, yani William'ın kuzeni. Babası York Dükü Andrew, annesi de Seksenlerde rüküşlüğü ve Andrew'u fena halde boynuzlaması ile meşhur kızıl afet Sarah Ferguson.

Sarah ile Andrew 


Eugenie bunların iki çirkin kızından küçük olanı. Hatırlarsınız seneler evvel bu iki kız kardeş William ile Kate'in düğününe Sinderella'nın çirkin üvey kızkardeşlerigibi gelmişlerdi. Hatta Beatrice kafasına klozet kapağı takmıştı. İşte bu kızlar:

Çirkin kardeşler

Düğün Windsor'da yapılacak. Eugenie'nin bütün minik kuzen ve kuzen çocukları düğünde nedime ve iç oğlan olarak geline eşlik edecekker. Tabii Charlotte ve George da! Pek şenlikli bir düğün olacak bence. Minik nedimelerden biri Robbie Williams'ın yüzünü kimselere göstermediği kızıymış. Instoş'ta çocuğun suratına nazarlık yapıştıran Türk anaları gibi o neydi kız! Al işte bütün dünya çarşaf çarşaf görecek şimdi kızın suratını.

Eugenie 1973'te evlenen Prenses Anne'den sonra evlenen ilk prenses. Artık uzun zaman İngiliz kraliyet ailesinde royal wedding göremeyiz, William'ın kuşağı hep evlendi, onların çocukları da küçük.

Düğünü yarın ofiste yütüp'ten izlemeye çalışacağım. Prens Andrew'un kanalından canlı yayın yapılacak. Yarın akşam da İstanbullu Gelin izlemem, royal gelini  yazarım.


Watch the Wedding of Princess Eugenie and Jack Brooksbank LIVE this Friday, 12th October, 2018. The service will be live streamed from St George’s Chapel, Windsor Castle, on The Duke of York’s official YouTube channel from 10am BST on Friday: https://t.co/wWUBsuT35A #RoyalWedding https://t.co/5x4IsOWt0F


Kanalımdan güle güle :)

Xo xo