25 Ekim 2018 Perşembe

SONUNDA OLDU

Kendimize inanalım, çok istersek ve fotoşop kullanabilen Seval gibi şahane bi arkadaşımız varsa herşey mümkün :)

HRH Judy, Princess of Wales

xo xo

24 Ekim 2018 Çarşamba

HAYALİMDEKİ İŞ VE MESLEK

Dün akşam Londra'da Kraliçe 2.Elizabeth Hollanda kralı şerefine resmi bir ziyafet düzenledi. Philip yoktu bu sefer, mezardan kalkamamış. Charles, Camilla, William ve Kate kraliçemize eşlik ettiler.


Geleceğin Galler Prensesi canımız Kate'miz bu davete Alexander McQueen modaevinin hazırladığı bir kıyafet giymişti. Kıyafetin üst kısmı hoş ve zarif, alt kısmı ise fırfırıklarla bezeli 80'li yıllardan kalma bir tasarımdı.

Cambridge Düşesi Catherine

Ama belden yukarısı o kadar gösterişli ve prensesvariydi ki, elime makas alıp eteklerini kesmek arzumu bile bastırdı. Fotoğraflara bakarak hayalimdeki tek iş ve mesleğe bu çırpiş kızın sahip olacağını düşündüm: Galler Prensesliği!


Müstakbel Galler Prensesi Catherine

Kate o gece Prenses Diana'nın Galler Prensesi iken sık sık taktığı, Diana ile özdeşleşmiş Queen Mary's Lovers Knot Tiara'yı takıyordu. İnci ve elmas küpeleri Prenses Diana'dan miras kalan küpelerdi. Harikulade kolyesi ise Kraliçe Alexandra'nın düğün takımından geliyordu. 

Kraliçe Alexandra

Kate'in üzerindeki en göze çarpan aksesuvar ise göğsüne iliştirdiği Royal Family Order idi. Bu nişanı takmak demek kraliçe size madalya taktı demek. Kraliçeden alınacak en yüksen onur nişanesi bu. Sadece kraliyet ailesinden kraliçenin seçtiği kadınlara ve Elizabeth'in kişisel arzusu üzerine veriliyor bu nişan. Mesela Prenses Diana'ya vermiş, York Düşesi Sarah'a vermemiş :) Kraliçenin hiç bir kız torununda bu nişan yok. O yüzden Kate'nin bu nişana layık görülmesine çok sevindim.


Yaa keşke ben Galler Prensesi olsaydım :(

O yüzük de benim olsaydı

13 Ekim 2018 Cumartesi

BİR YORK PRENSESİ'NİN DÜĞÜNÜ

Yüzyıllar boyunca İngiliz hükümdarlarının  2.oğullarına York Dükü ünvanı verilmiştir. (En büyük oğlan Cornwall Dükü ve Galler Prensi ünvanlarını alıyor). Kraliçe 2.Elizabeth'in babası da York Dükü idi zamanında. Modern çağın York Dükü ise Elizabeth'in ortanca oğlu Prens Andrew idi. Gençliğinde bence Elizabeth'in çocuklarından en güzeliymiş, bu yere bakan yürek bakan Andrew.

Prens Andrew

Andrew 1986 senesinde, yani Seksenlerin doruk noktasında Galler Prensesi Diana alemleri kasup kavururken Sarah Ferguson diye bir kızla evlenmişti. Kız bir kadın diğerinden ne kadar farklı olabilirse o kadar farklıydı Diana'dan. Zaptedilmez kırmızı saçları gibi ateşli bir kişiliği vardı, klasik bir güzel değildi, üstelik yapılı bir kızdı.




Ne Andrew ne de Sarah o dönemde Diana gibi popüler olabildi. İngiliz halkı bunları hiç mi hiç sevmiyor, basın Sarah'ı her fırsatta yerden yere vuruyordu. Sürekli rüküşlüğü ile, hatta hamile olup doğurduğunda bile, kilosuyla dalga geçtiler.


Sarah ve Andrew 1991 senesinde ayrıldılar, 1996'da resmen boşandılar. Bu arada Sarah'ın Teksaslı bir adamla çarşaf çarşaf fotoğrafları yayıldı ortalığa. Fotoşlarda Sarah'ın üstsüz olması, adamın Sarah'ın ayak parmaklarını emmesi çılgın bir skandala yol açtı. O zamandan beri Sarah'ın kraliyet ailesinde en nefret edilen kişilerden olduğu söylenir.


İşte bu çiftin zamanında 2 tane kızları olmuştu, birbirinden çirkin 2 York prensesi dünyaya getirmişlerdi. Mazallah ben prenses olsam ama bu kadar çirkin olsam prenseslikten vazgeçer, üzerime duvar ördürüp manastıra kapanırdım.

Prenses Beatrice, Sarah Ferguson, Prenses Eugenie


İşte bugün bu kızlardan ufak olanı, Prenses Eugenie Windsor Kalesinde evlendi. Kocası Jack Brooksbank ile 8 senedir berabermiş. Pek yakıştılar maşallah:

Çifte kumrular


Düğün geleneksel olarak sabah saatlerinde yapıldı. Windsor Kalesindeki St George Şapeli harikulade çiçeklerle bezenmişti, düğünün renk skalasına, çiçek düzenlemelerine bayıldım.

@The Duke of York Twitter

@The Duke of York Twitter


Şapelin kapıları açıldığında en önce çiftin konukları gelmeye başladılar. Bir sürü ünlü düğüne davet edilmişti, hava çok rüzgarlıydı, hepsi şapkalarına yapışıp kiliseye koştular.


Naomi Campbell'ı görünce önce tanımadım, "kim bu güzel kadın?" diye düşündüm, sonra dank etti. Çok gösterişli ve şıktı sabık süpermodel.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Ricky Martin'in botoksları patlamış, suratı patetese dönmüş, onu da zor tanıdım. Ya da bu kraliyet ailesine dil uzata uzata çarpıldım, bunama geldi bana:

Embed from Getty Images


Prens Harry'nin eski kırığı Chelsy Davy bu düğüne de koşa koşa gelmişti. Hatırlarsanız geçen düğünde bunların godoşluğundan dem vurmuştuk :))) Chelsy'nin yanındaki diğer sosyetik ablanın ispanyol paçaları köşeleri önden dönüyordu. Şöför Nebahat Abla kılığında düğüne gelmişti resmen, o neydi kız?

Embed from Getty Images


Düğünde bu ablanın arkasına oturana da çok acıdım ahaha, ne koydun kız kafana? Sirklerdeki zavallı atlara taktıkları süslü sorguçlar gibiydi aynen şapkası. Kesin birinin gözünü çıkarmıştır :)

Embed from Getty Images


Rüküş İngilizlerin ardı arkası kesilmiyor, rabbim verdikçe veriyordu dostlar.

Embed from Getty Images


Bu da kesin çok kızmış, "neden sabahın köründe düğün yapıyorsunuz münasebetsizler! güzellik uykumu alamadım, ağzım yüzüm tövbe estağfurullah birşey oldu!" diyor:

maşallahlarca


Cara Delevigne hakiki şöför Nebahat benim dercesine smokin pantül takımıyla bu pek renkli düğüne katılmış. Bence Oz Büyücüsü filmindeki korkuluğa benzemiş. Aman herkesler pek bayıldı.

Embed from Getty Images


Kate Moss ise tarihleri karıştırmış, Harry'nin düğününe giyeceği yazlık takımla gelmiş yazık. Yanındaki katana da Liv Tyler. O da coğrafya öğretmeni kılığında düğüne katılmayı uygun bulmuş. Liv Tyler'ın kıyafetini Victoria Beckham hazırlamış dostlar. Kadının tasarımları bile suratsız görüyorsunuz.

Embed from Getty Images



Ayy bu kadar konuk yeter, kraliyet ailesine geçelim. Konuklar şapele girip oturduktan sonra aile yürüyerek gelmeye başladı, ne olsa dükkan onların, kaleden düz ayak iniverdiler şapele :)

Wessex Kontesi Sophie koyu renk tercih eden birkaç kadından biriydi. Çoğunluk capcanlı patlayan tonlarda giyinmişti.

Embed from Getty Images


Prenses Anne altın takılarla yeşil elbise giymişti.

Embed from Getty Images


Kızı Zara Philips ise nedense mavi mantosunun üzerine gri şapka takmıştı. Oldu mu şimdi!

Embed from Getty Images


William ve Kate, Harry ve Meghan ile berar geldiler düğüne. Ayy o Meghan'ın sıkıcı Givenchy'sinin sünepeliğine inanamıyorum, nasıl çirkin nasıl çirkindi. Bir de bütün parmaklarına altın yüzük takmış, dirseğine kadar bileziklerini takıp sergileyen kızlardan ne farkın kaldı?

Embed from Getty Images


Biricik Kate'miz ise vişne çürüğü Aleander McQueen elbisesi ve Philip Tracy şapkasının içinde nefes kesiyordu. Elbisenin rengi çok yakışmış, güler yüzü ve Kraliçe'den aldığı elmas küpeleri ile parlıyordu adeta.

Embed from Getty Images


Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Royaller de yerlerine geçtikten sonra gelin hanımın annesi ile ablası şapele geldiler. Sarah'ın yeşil elbisesi iyiydi ama şapkası çok komikti, Asteriks'in şapkası gibiydi aynen :)))

Embed from Getty Images




Kadın arabadan inince şapelin önünde bekleyen kalabalığa koşup insanlara sarılmaya başladı ahahaha asla bir damlacık royallik yok bu Sarah'da, ne yapsın elinde değil.

Onların hemen peşinden, Lady Louise eşliğinde minikler geldi, nedimeler ve içoğlanlar. Sonra bir felaket oldu, genç Lady Louise bir sürü veletle şapelin basamaklarındaydı, oracıkta bin kişi, online'da bütün dünya onu izliyordu. Çocuklar rüzgardan yürüyemiyor sırayla biri sonra diğeri yere düşüyordu. Tam merdivenler bitti, şapele kadar geldiler, bu işkence bitti derken Louise'in eteği şak diye kafasına geçmesin mi? Ayy kızın donlar fora oldu ahahahah, bir de Erşan Kuneri donu giymiş yazık, kocaman çirkin birşey. Bütün dünya bu sahneyi izledi. Yazık genç kız, üzülmüştür. Yine de soğukkanlılığını korudu, veletleri başarıyla içeri soktu. Ben hâlâ yazık kıza deyip gülüyorum, allah affetsin ahahahah.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

uçtu havaya eteği, ortaya çıktı yeteneği

Gelinden önce son olarak hükümdarın şapele girmesi gerekiyordu. Kraliçe bu torunun düğününde açık mavi renk giymeyi uygun görmüştü. Prens Philip de gene yanındaydı, baston gibi dimdirek yürüyüp geldi. Hani 2 gün önce ölmüş haberi yok, mezardan kaldırmışlar filan diyoruz da; Philip Elizabeth'den daha dinç. Kadıncağız törende hep sıraya yaslandı, Philip kazık gibiydi maşallah.


Kraliçe demişken, Sema arkadaşım bir yerlerde okumuş. Bu kraliyet düğünlerine gelenlere güvenlik sebebi ile tuvalete gidemezsiniz, bez takıp gelin diyorlarmış. Ahahahah, yaa olamaz böyle bir şey. Düşünsene orada papaz dua okuyor, burada kraliçe şarıl şarıl işiyor, ooohh, ooohh, sıcacık da oturuyor ondan sonra ahahahah

Embed from Getty Images



Kasabanın ucundan gelin hanımla babası York Dükünü taşıyan araba belirdi. Ben tabii Eugenie'ye laf sokacağım diye heyecanla bekliyorum. Daha ilk gördüğüm anda nefesim kesildi, arabanın içinde bile harika görünüyordu prenses.

Embed from Getty Images


Embed from Getty Images


Sonunda şapele geldiler ve Eugenie kesinlikle olağanüstü görünerek merdivenleri tırmandı. Gelinliği ömrümde duymadığım Peter Pilotto hazırlamış. Çok ama çok beğendim. Kraliçe babaannesinden kokoşnik tarzda zümrütlü bir tiara ödünç almış, şahaneydi tiara. Zümrütlü küpeleri ise yeni kocası hediye etmiş. Ay bayıldım kıza, bu dünya çirkini kız gözüme bir içim su göründü. Harikuladeydi.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Eugenie çocukluğunda skolyoz hastasıymış, yani omur eğriliğinden muzdaripmiş. 12 yaşında 8 saat süren bir operasyonla iyileşmiş. Gelinliğini hazırlatırken sırtındaki yara izi görünecek şekilde tasarım yapılmasını istemiş.

Embed from Getty Images

Baba kız şapele girip mihraba ilerlediler. Gelinle damat çok heyecanlı ve çok aşık görünüyorlardı, çocuklar eğlenmelerine bakıyor, büyükler gülümsüyordu. Çok sevecen, güleryüzlü bir havası vardı bu düğünün.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Nikâh kıyıldı, konuşmalar yapıldı. Meşhur Andrea Bocelli aryalar söyledi. Dua edip ilahi de okudular. Ben bu kısımlarda sıkıldığım için gidip yemek yedim. Ben yemekten döndüğümde Prenses Eugenie de Mrs Brookbanks olarak kocasının kolunda şapelden çıktı.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images



Adet olduğu üzere bunları atlı arabayla Windsor köyünde gezdirdiler, zafer turu attırdılar yani. Yağmur yağacak diye kapalı bir araba seçmişlerdi, bu arabanın içinde Eugenie gerçek bir masal prensesi gibi görünüyordu.

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images

Embed from Getty Images


Bu gerçekten favori royal düğünüm olabilir, çok eğlendim, inşallah size de anlatırken eğlencemi yansıtabilmişimdir. Bir daha kimbilir ne zaman bir kraliyet düğünü izleyeceğiz? O vakte kadar, Charlotte size selam söylüyor:

Embed from Getty Images


Embed from Getty Images


xo xo

11 Ekim 2018 Perşembe

Kraliyet Düğünümüz Var Dostlar

Merhaba dostlar. Yarın Prenses Eugenie'nin kraliyet düğünü yapılacak. Eugenie Kraliçe 2.Elizabeth'in torunu, yani William'ın kuzeni. Babası York Dükü Andrew, annesi de Seksenlerde rüküşlüğü ve Andrew'u fena halde boynuzlaması ile meşhur kızıl afet Sarah Ferguson.

Sarah ile Andrew 


Eugenie bunların iki çirkin kızından küçük olanı. Hatırlarsınız seneler evvel bu iki kız kardeş William ile Kate'in düğününe Sinderella'nın çirkin üvey kızkardeşlerigibi gelmişlerdi. Hatta Beatrice kafasına klozet kapağı takmıştı. İşte bu kızlar:

Çirkin kardeşler

Düğün Windsor'da yapılacak. Eugenie'nin bütün minik kuzen ve kuzen çocukları düğünde nedime ve iç oğlan olarak geline eşlik edecekker. Tabii Charlotte ve George da! Pek şenlikli bir düğün olacak bence. Minik nedimelerden biri Robbie Williams'ın yüzünü kimselere göstermediği kızıymış. Instoş'ta çocuğun suratına nazarlık yapıştıran Türk anaları gibi o neydi kız! Al işte bütün dünya çarşaf çarşaf görecek şimdi kızın suratını.

Eugenie 1973'te evlenen Prenses Anne'den sonra evlenen ilk prenses. Artık uzun zaman İngiliz kraliyet ailesinde royal wedding göremeyiz, William'ın kuşağı hep evlendi, onların çocukları da küçük.

Düğünü yarın ofiste yütüp'ten izlemeye çalışacağım. Prens Andrew'un kanalından canlı yayın yapılacak. Yarın akşam da İstanbullu Gelin izlemem, royal gelini  yazarım.


Watch the Wedding of Princess Eugenie and Jack Brooksbank LIVE this Friday, 12th October, 2018. The service will be live streamed from St George’s Chapel, Windsor Castle, on The Duke of York’s official YouTube channel from 10am BST on Friday: https://t.co/wWUBsuT35A #RoyalWedding https://t.co/5x4IsOWt0F


Kanalımdan güle güle :)

Xo xo


9 Temmuz 2018 Pazartesi

Kate İş Başında : Minik Prens Lui'nin Vaftiz Töreni

Yaz sıcaklarıyla kavrulan Londra'da bugün kraliyet ailesi yeni cicilerini giyinip Kate'in yeni bebeğinin vaftiz törenine katıldı. Hepsi de açık renk giyinmiş, ter lekesi olmamıştır inşallah koltuk altları.

Doğum izni sebebiyle aylardır göremediğimiz biricik düşesimiz Kate, diğer evlatlarının vaftiz törenindeki gibi Alexander Mc Queen modaevinden Sarah Burton'un hazırladığı harika bir kıyafetle gözlerimize bayram ettirdi. Çiçek şeklinde yeni incili küpeleri ve şapkasıyla parlıyordu adeta. Kate bu bebeği çok sevdi sanki, çok mutlu görünüyor. Üç doğumunda da internetten canlı yayında hastane kapıları seyrettim, Kate bu bebeği doğurduğunda bir başka sevinçli çıktı hastaneden. Bugün de gözlerini oğluşundan alamıyordu adeta.

Cambridge Düşesi Catherine

Düşes ve küçük prens

Yine incecikti

Louis Arthur Charles

Kate hayran hayran bebeğine bakarken William da papucu damlara atılan büyük çocukları ellerinden tutmuş şapele getiriyordu.

Cambridge Ailesi

Zavallı George, İngiltere tahtına oturmak üzere kaderi yazılarak doğmuştu. Charlotte ise George'un kendi varisi doğana kadar onun yedeği görevini taşıyacaktı. Üstelik annesinin güzelliğini alacağı yerde babasının çirkinliğini alan şanssız kızlardandı, ama prenses olduğu için yolunu bulurdu bir şekilde. Minik Lui ise annesine aitti, belki de Kate o yüzden daha düşkündü bu bebeğe. Kraliyete değil ona ait olan bir çocuk istemişti belki.


Ayy yazık prenses Charlotte, George'un perükalı hâline benziyordu

Bu vaftiz törenine nedense Kraliçe 2.Elizabeth katılmadı. Yoksa öldü mü diye merak etmeyin, ölse de 2 gün sonra kalkıp düğün törenine katılıyor bunlar biliyorsunuz. Geçen hafta çok yoğunmuş, Londra'ya bugün gelmiş ve bu hafta da Londra'da çok yoğun olacakmış. Kadın 92 yaşında, kadın bunların alayından daha çok çalışıyor. Rahat bırakın kadın anamı.

Galler Prensi ve Cornwall Düşesi

Tabii Elizabeth olmayınca ortalık kamış kafa Camilla'ya kalmıştı. Törenin en kıdemlileri Galler Prensi Charles ise tepsi kadar şapkasından asla vazgeçmeyen Camilla idi. Elizabeth ölüp tahta Charles geçtiği anda Camilla da kraliçe olacak, bakalım Prenses olarak mı kullanacak ünvanı? Babası kral olduğu anda William'ın Cambridge Dükü ünvanı sona erecek. Tahtın varisinin gelir kaynağı olan Cornwall Dükalığına sahip olacak. Ama hemen Galler Prensi olmayacak William, bu ünvan otomatik değil, onun için kralın bu ünvanı resmen William'a vermesi gerekecek ve nihayet Catherine de Galler Prensesi olacak. Diana'nın ardından onun titrini kullanmaya cesaret edemeyen Camilla'nın aksine Kate bu ünvanı rahatça kullanacak.

Michael ve Carole Middleton

Kate'in ailesi tabii törene katıldı. Annesi her zamanki gibi çok şıktı. Carole daima zarif ve klas giyinmeyi başarıyor. Şapkasıyla biraz Camilla'ya özenmişti sanki, ayol bu kocaman çiçekli şeyler Camilla'nın işleri.

Pippa ve kocisi
Pippa da kocişiyle katılmıştı törene. Bunların düğün töreni Prens Harry ile Meghan'ın düğününden daha güzeldi valla inanmayan buraya tıklasın. Nedense Pippa kezban gibi hemen de hamile kaldı ve bu rüküşlüğünü de hormonlara bağlıyorum. Ay çok çirkin giyinmişti Pippa'cım.

Sussex Dükü ve Düşesi

Gelgöt Meghan gelmez mi ayol, tabii o da çırpiş bacakları, beton kalıp gibi beli ve şaşı bakışlarıyla törene katıldı. Oldukça sade bir Ralph Lauren tasarımı giymişti, elinde eldiven var sanki, kız delirdin mi royal olacağım diye, hava 30 derece?


Böylece 40 dakikalık törenle Lui vaftiz edildi, törenden sonra da davetlilere vaftiz keki sunuldu. Bu kek William ile Kate'in düğün pastalarından sakladıkları bir kat imiş. Anammm. Pinti köpekler. 8 sene nasıl sakladınız o pastayı, pessss! Bütün kraliyet ailesi cırcır olmazsa iyidir. Kraliçem de bu yüzden katılmamıştır törene kesin.

Xo Xo

9 Haziran 2018 Cumartesi

Kate'in Muhteşem Dönüşü

Bugün Londra'da kraliyet takvimindeki en önemli tören düzenlendi sevgili seyirciler: Trooping the Colour, yani kraliçenin resmi doğum günü kutlama töreni. Elizabeth'in doğum günü aslında Nisan ayında idi, hatta teyzem için konser düzenlenmişti o gece. Ama askeri birliklerin şehirde resmi geçit yaptığı törensel kutlama geleneklere göre yazın düzenleniyor. Kendi havalarına güvenemediklerinden olsa gerek.

Biricik güzel düşesimiz Kate ise evlendiğinden beri hiç aksatmadan bu törene katılmakta. Kocası at sırtında Kraliçe'nin arabasına eşlik ederken Kate de üvey kaynanası kamış kafa Camilla ile kraliçenin arkasındaki arabadan köylüleri selamlıyor her sene.

Bu sene de gelenek bozulmadı ve Düşes Catherine, harika bir şapka takarak iki numaralı arabaya kuruldu.

Cornwall Düşesi ile Cambridge Düşesi

Kate kabarık kolları, kare yakası ile çok şık mavi bir elbise giymişti. Kıyafeti Alexander McQueen modaevinden Sarah Burton hazırlamıştı. Yani Kate'in meşhur gelinliğinin tasarımcısı. Camilla ise kamış kafasına her zamanki gibi şehirdeki en büyük şapkayı bulup takmıştı.

En öndeki arabada tabii doğum günü kızı gidiyordu. Kocişi yanında yoktu, yazık kız, iki gün önce ölmüş haberi yok diye diye adama nazar mı ettik acep?

Kraliçe 2.Elizabeth

Üçüncü arabada ise Prens Harry ile çiçeği burnunda zevcesi gelgöt Meghan geçite katılıyorlardı. Bunların arabasına bir de moruk Düklerden birini oturtmuşlar. O yüzden elele oturup cici kuku gezemediler, oh olsun. Meghan epey sade giyinmişti gene, kıyafetini Carolina Herrera hazırlamış. O düğmeler, o yaka, beni alıp Seksenli yıllara götürdü bir anda.

Sussex Dükü ve Düşesi

Askeri birlikler Kraliçe şerefine büyük bir geçit töreni yaptılar. Yol kenarına dizilen köylüler de büyük bir zevkle, ne güzeldir İngilizlik diye diye töreni seyrettiler.



Törenden sonra saraya dönünce önce bir posta balkona çıktılar köylüler iyice bunları görsün diye. Meghan hadsizlik etmeyip önem sırasındaki yerine uygun olarak arkada durdu. Aferim kızım, sen geleceğin hiçbir şeyi değilsin, geleceğin Galler Prensesi ve Kraliçesi Kate'mizin hep iki adım geride durmaya dikkat et böyle.

Cambridge Düşesi, Sussex Düşesi

Camilla, Kate, Meghan, Harry, Peter Philips, Autumn Philips ve kızları.

Daha sonra önde Kraliçe, arkada bütün Tellioğulları yani kraliyet ailesi sürü sepet bir kere daha balkona çıktılar. William ile Kate tabii çocukları da getirmişlerdi ve William'ın kuzeni Peter Philips'in iki ufak kızıyla bizim çocuklar çok iyi anlaşıyorlardı gördüğümüz kadarıyla. Çocuklar pek eğlenerek Buckingham Sarayının tepesinde gösteri yapan uçakları izlediler. Kate ve William en önde evlatları ile boy gösterirken Harry ile gelgöt Meghan'ın en arkada Camilla'nın şapkasının kenarından uçakları izlemeye çalıştığı görüldü.

Kraliyet Ailesi

Meghan yüzüğünü gösterecek diye ne yapacağını şaşırdı

Küçük Prenses Charlotte töreni izlerken kafasını balkona çarpınca birkaç saniye ağladı. Kate hemen kucağına alıp susturdu yavrusunu.

Ağlama minik prenses

Geleceğin kralı küçük prens George ise pek içine kapanık olduğu halde insan kalabalığına rağmen balkonda eğlenmeyi başardı.

Charlotte, kuzen Savannah, George

Günün en ilginç karesi ise, ulusal marşı söylerken kuzen Savannah'ın George'un ağzını kapatması idi. Kıııız, güdümlü anne terliği geliyor şimdi, George kral olacak kızım, nasıl hareketler bunlar, çok ayıp. Kesin annesi törenden sonra etlerini çimcirmiştir bu kızçenin.

Savannah ve George

Balkonda çocuklar olunca ortam şenlendi ne güzel, gudubet saraylılar yerine çocukların samimi neşesini izlemiş olduk. Komik hareketleri bana kuzenlerimle oynayarak büyüdüğüm o güzel yılları anımsattı.

Bir töreni de böylece geçirmiş olduk. Ben Kate'i çok beğendim, siz de beğendiniz mi?

xo xo


2 Haziran 2018 Cumartesi

JUDY ABBOTT İLE HATIRALAR GEÇİDİ: 2007 LONDRA SEYAHATİ -2.Kısım


Londra yazımın ilk bölümüne buradan gidebilirsiniz :

Londra'da güzel bir Pazar günü Kule'yi ziyaret edebilirsiniz. Tarihi dizilerde hükümdarların suçluları ya da ihanet eden eşleri büyük bir zevkle "kuleye gönderin" dediği kule burası işte. Aslında ufak bir kale ama beyaz kulesinden ötürü Kule diye adlandırılıyormuş. Kraliçe Anne Boleyn de buraya hapsedilip idam edilmiş.

Tower of London

Kulenin içinde Büyük Britanya'nın kraliyet mücevherleri tutuluyor. Hükümdarların taç giyerken taktıkları taçlar, ne bileyim kraliçe Elizabeth'in parlemento açılışında taktığı taçlar burada sergileniyor. Bir daha Londra'ya gidersem girip gezeceğim. Bu kadar yetmedi biraz daha dibim düşsün değil mi ama?

Tower of London

Kulenin hemen dibinde ise o güzeller güzeli Tower Bridge bulunmakta. Bu açılır kapanır köprü Kraliçe Victoria döneminde tam 8 senede inşa edilmiş.

Tower Bridge

Lady Charlotte ile Tower Bridge'de yürüdük

Kule nehrin kuzeyinde kalıyor. Köprüden geçince nehrin güneyindeki Southwark denen bölgeye gelmiştik. Bu bölge Londra'nın en eski kısımlarından biriymiş.






Pickfords Wharf


Ortadaki puro şeklindeki gökdelenin ismi 30 St Mary Axe. 

Buralar kitapçılar, kafelerle dolu idi, Sir Franis Drake'in Tudor döneminden kalma savaş gemisi Golden Hinde, Pickford's Wharf'da sergileniyordu. Geminin içine girmek bile mümkündü. Hâlâ duruyor mu merak ettim.

The Anchor

The Anchor, nehir kenarında Shakespeare zamanından kalan tek hanmış. Yaşayan en eski pub olarak lanse ediliyor.

Southwark Köprüsü, arkada St Paul'un kubbesi

Shakespeare'in aslına uygun olarak yeniden inşa edilmiş üzeri açık meşhur sahnesi ile Tate Modern müzesi de bu bölgede bulunmakta idi. Gelecek Londra seyahatimde bu müzeyi gezeyim bari.

Globe Tiyatrosu


Az gibi geliyor ama epey yürümüştük o gün. Hedefimiz Bridget Jones filminde kahramanımızın yürüdüğü meşhur Millenium Köprüsü idi aslında. Bu köprü de 2000'de açılmış, sadece yayaların kullandığı çelikten bir asma köprü. Açıldıktan 2 gün sonra, çok sallanıyor diye kapatmışlar köprüyü, 2 sene tamirat yapılmış, şaka gibi. Laz müteahhiti nereden bulmuşlar Londra'nın göbeğinde, anlamadım :)


Millenium Köprüsü, arkada St Paul Katedrali

Köprüden geçince hemen St Paul Katedralinin yan tarafına çıkmıştık. Burası biliyorsunuz Lady Diana ile limon suratlı Galler Prensi Charles'ın dillere destan düğününün yapıldığı kilise.

St Paul Katedrali


St Paul Katedrali













Londra, ücretsiz girip gezebileceğiniz muazzam müzelerle dolu harikulade bir şehir. Natural History Museum, Doğa Tarihi Müzesi, hem mimarisi hem de içeriği ile insanı büyüleyen beleş müzelerden biri. 

Jurassic Park çocuklarıyız ne olsa


Doğa Tarihi Müzesi


Doğa Tarihi Müzesi

Science Museum, Bilim Müzesi'ni de Doğa Tarihinden çıkınca ziyaret edebilirsiniz. Bir günümü de Trafalgar Meydanındaki National Gallery'e ayırmıştım. Dönemlere göre sergilenen muhteşem resimlerin karşısında kendimden geçmiştim. Onun hemen yanında da National Portraits Gallery vardı, orayı da gezmiştim. Devasa bir kraliyet ailesi portresinden çok etkilenmiştim.

Doğa Tarihi Müzesi


Londra'dan trenle kolaycacık Greenwich köyüne gidebilirsiniz. Bu köyümüz yıllarca okulda coğrafya dersinde okuduğumuz sıfır meridyeninin çıktığı kasaba işte.


Greenwich


Greenwich


Kasabanın ortasında sincapların oynaştığı bir park vardı. Zaten Londra sincabı bol bir şehir. Parkın içinden geçerek Kraliyet Gözlemevi'ne yürümüştük.










Parkın aşağısında Ulusal Denizcilik Müzesi görülebilir

Gözlemevine girince hemen sıfır meridyenini bulmuştuk. Tam 1 sene önce, Paris'teki Saint Sulpice Kilisesi'nde eski sıfır meridyeni sayılan Gül Çizgisine basarak çektiğimiz fotoğrafı bu sefer Londra'da tekrar etmiştik.





Tartan eteğimle Sıfır meridyeninde

Gözlemevi'ne giriş tabii ücretsiz. İçinde Astronomi ve Uzay müzesi vardı, onu gezmiştik. Buradan kendime pusula almıştım, hiç kullanmadım tabii, onunla daha beter kaybolurum ama kalıcı bir hatıra istemiştim.


Kraliyet Gözlemevi

Greenwich'den şehre dönünce St James Parkında yürüyüp Buckingham Sarayına gelmiştik. Burası monarşinin evi, bir gün Prens William ile Düşes Kate; Kral William ve Kraliçe Catherine olarak burada yaşayacaklar evlatları ile.

Buckingham Sarayı

Victoria Anıtı

Sarayın önünde ve Londra'nın çeşitli kısımlarında Prenses Diana anısına konmuş bu işaretleri görebilirsiniz. Rögar kapağı demek istemedim. Bu işaretleri aslında bir yürüyüş rotasını gösteriyor. İşaretli takip ederek güzel bir Londra turu yapabiliyorsunuz, işte buna da Diana, Princess of Wales Memorial Walk demişler.

Diana Memorial 




Victoria Anıtı

Üzerinde güneş batmayan imparatorluğun bir zamanlar yönetildiği sarayın üzerinde güneş batarken Soho'ya doğru yola çıkmıştık bile.


Tepede bayrak varsa Kraliçe evde demek oluyor

Soho'ya giderken St James Sarayının da önünden geçmiştik. Burası en eski kraliyet sarayı ve monarşinin evi Buckingham olsa da St James asıl merkezi. Kraliçe ölünce, Charles'ın tahta çıktığı buradan ilan edilecek misal.

St James Sarayı








Soho Londra'nın civcivli bölgelerinden, dünya mutfaklarından başarılı örnekler sunan pek çok restoran ile göze çarpan sex shoplarıyla meşhur eğlenmelik bir mahalle. Bize gelince, salon kadını çizgimizden ödün vermemek adına Valerie isimli bir pastanede meşhur İngiliz 5 çayından içmiştik.


5 Çayı

Şimdi arkadaşlar, 5 çayı geleneği çay içmek değil sadece. Önemli olan çayın yanında yedikleri scones dedikleri kekler. Bu sıcak üzümlü kek o kadar lezzetli ki, bir de üzerine marmelat sürünce insan kendinden geçiyor. Biz bu kadar güzel bir çayı, Pera Palas otelindeki çay saatinde bile içmedik. Londra'da mutlaka bunu denemelisiniz.


Scones

Regent's Park Londra'daki parkların en zariflerinden. Park bahçe yeşillik seviyorsanız bu parka da zaman ayırmanızı öneririm.

Regent's Park

Regent's Park

Tabii ki Londra alışveriş ekonomisi üzerinden dönen bir dünya. O yüzden müzeler beleş herhalde, yoksa kimse gitmezdi. Para alışverişe harcanıyordu çünkü.


Selfridges

Londra'daki son günümde, bunları bavula nasıl sığdırırım diye düşünmeden Oxford Caddesinde alışverişe dalmıştım. Tabii Londra'ya giden herkesin bir kez olsun yağmaladığı Primark'tan o kadar şey almıştım ki, ekstra da çanta aldım bunları taşımak için. Yıllar boyunca yaptığım seyahatlere dayanarak söylüyorum ki yine de en kalıcı hatıra o şehirden aldığım kitaplar ve takılar. Londra'dan aldığım kıyafetler çantalar eskiyip çöp oldu ama kitaplarım ve Oliver Bonas kolyem hâlâ benimle.

Oxford Caddesi

Oxford Caddesi






Son akşam yemeğimiz için de Bloomsbury Meydanındaki Sicilian Avenue'ya gitmiştik. Burada harika bir İtalyan yemeği yemiş ve son poundlarımızı korkusuzca harcamış idik.

Sicilian Avenue

En güzel seyahatlerden biriydi gerçekten Londra, Lady Charlotte sayesinde 2 hafta gibi bir zaman geçirebilmiştim, her deliğe, bir sürü müzeye, mağazaya, kitapçıya gidebilmiştim. Aklım gidemediklerimde ve döviz kurlarında. Hayalim gene Londra'ya gitmek. 


Haftaya Trooping the Colour törenlerinde görüşürüz.

xo xo