11 Temmuz 2015 Cumartesi

Star Wars The Force Awakens Kamera Arkası Görüntüleri

J.J.Abrams'ın yönettiği 7.Bölüm'den kamera arkası görüntüleri yayınlandı. San Diego Comic Con'da yapılan gösterime, herkesi şaşırtarak, Harrison Ford da katılmış. Haydaaa, ben yine oturdum ağlamaya:)


Carrie Fisher, Mark Hamill, Harrison Ford




7 Temmuz 2015 Salı

Prenses Charlotte'ın Vaftiz Töreni

Pazar günü küçük prenses Charlotte'ın vaftiz töreni, Kraliçe Elizabeth'in Sandringham mülkünde yapıldı. Törene sadece Kate ile William'ın aileleri ve vaftiz analarla vaftiz babalar katıldı. Yıllar evvel, William'ın annesi rahmetli prenses Diana'nın da vaftiz töreninin yapıldığı kiliseye başka kimsecikler alınmadı ama Dük ve Düşes, civar ahaliyi kilise önüne davet ettiler. Böylece halkımız yeni veliaht Prens George ile minik Charlotte'ı görebilecekti.


Kiliseye önce vaftiz ebeveynler geldi. Ardından Charlotte'ın dedesi Galler Prensi Charles ve biricik karısı kamış kafa Camilla halkı selamladılar. Camilla çok hoştu maviler içinde ama kilisenin bahçesinde etekleri kafasına geçti, amgöt oldu kadınceğiz yazık.

Camilla
Törene pembeler içinde katılan Kraliçe 2.Elizabeth her zamanki gibi hoştu.



William, Catherine ve çocuklar, Sandringham köşkünden yürüyerek kiliseye geldiler. Alexander McQueen kıyafeti ve Jane Taylor şapkasıyla, Kate nefes kesecek kadar güzel ve zarifti. Kraliçe'den ödünç aldığı antika bebek arabası ile Charlotte'ı o getiriyordu. William ise oğlanı elinden tutmuş çekelemekteydi. Adeta filmlerden fırlamış, harikulade bir aile görüntüsüydü, ay bayıldım dostlar!





Ya bu Kate prenses olmak için doğmuş gerçekten bu ne zariflik, incelik ve hoşluktur ben bilemedim!









kuğu gibi valla


Törenden sonra aile kilisenin önünde toplandığında, Kate'in annesi ile kız kardeşi Pippa; kraliçe ile kocasına reverans yaptılar. Ay ay kadın kızını saraya ittirdi resmen ne yapsın, amuda bile kalkardı:))


püskevit versene teyze

Prens George'un, ihtiyar kraliçe ile muhabbete giriştiği de gözlerden kaçmadı.




Bu esnada arka plandaki gulyabani karakteri farkettiniz sanırım. George'un dadısı Maria Teresa Turrion Borrallo, mezun olduğu Norland Dadılık Kolejinin üniforması ile törene katılmış. Alın bakın görün de halinize şükredin, kadıncağızın kafasındaki gudik şapkayı anımsayıp Pazartesi sendromlarına tövbe edin a dostlar:)))

Evlere şenlik dadı

Tabii törenin yıldızı, pervasız tavırları ile Prens George idi. Özellikle kiliseden dönüşte biraz kudurdu. Komik ifadeleri ile pek sevimli idi geleceğin kralı.

Zavallıcığa, babasının 30 sene giydiğine tıpatıp benzeyen bir şort giydirmişler zaten, ibiş gibi dolaştı durdu etrafta küçük George:)



bu ne yaaaa

Georgie

ne diyon baba, bi kulağımdan girdi, öbürüsünden çıktııı

İzlemesi pek zevkli bir törendi, Kate'e bayıldım, ya siz?


xo xo

14 Haziran 2015 Pazar

İsveç Kraliyet Düğünü

İsveç kraliyet ailesinin enteresan bir hikayesi var. Seneler evvel, Napoleon'un Fransa'yı yönettiği yıllarda, İsveç kralı delirmiş ve ardından tahta çıkacak kimse de yokmuş. Bunun üzerine parlamento toplanmış ve ülkeye yeni bir kral seçmişler, ne kadar acayip değil mi? Seçtikleri adam ise Jean Baptiste Bernadotte imiş, yani Napoleon'un en sevgili generali. Bernadotte'un karısı ise Desire Clary isimli Marsilyalı bir ipek tüccarının kızıymış. Bu kızın ilk sevgilisi de Napoleon'un ta kendisi işte. Zamanında sahaftan bulduğum Desire isimli kokuşuk kitap sayesinde bütün bu detayları öğrenmiştim işte.

Hülasa, İsveç'te hala devlet başkanı olarak Bernadotte hanedanlığı hüküm sürmekte. Tabii İngiltere'deki gibi sembolik bir kraliyet ailesi bu. Ne var ki muhteşem mücevherleri ve Avrupalı diğer hanedanlarla dostlukları ile gayet royal bir hayat yaşıyorlar.

İşte ben de senelerdir gizli gizli İsveç kralının küçük oğlu Carl Philip'i seviyordum :)))) Kel, kepçe kulaklı, at suratlı Windsor prenslerinin aksine, Carl Philip tam bir beybisiydi, canısıydı. Ama o da bir kuş olup 13 Haziran günü bu semalardan uçup gidiverdi:))

Beybisi Carl Philip


Prens Carl Philip ile model sevgilisi Sofia'nın düğününe Avrupa hanedanları katıldı. Önce misafirlerden ilginç olanlara göz atalım.


Sophie, Wessex Kontesi ve Prens Edward, Wessex Kontu


İngiltere'yi düğünde Kraliçe Elizabeth'in küçük oğlu Prens Edward ile karısı Sophie temsil etti. Sophie her zamanki gibi sade, zarif idi. Prens Edward da pek çirkin işte görün yıllarca prens diye bize neleri ittirdiler.

Danimarka Kraliçesi Margrethe

İskandinav devletleri hep komşularına verdikleri için üst düzey katılım sağlamışlardı düğüne. Zaten hepsi akraba. Danimarka kraliçesi de her zamanki pervasız, cüretkar, renkli stiliyle pek çarpıcıydı.


Danimarka Veliaht Prensi Frederik ve Prenses Mary

Margrethe düğüne gelirken iki oğlunu ve gelinlerini de getirmiş. Veliaht Prens oğlu Frederik, hakkını yemeyelim, royal alemlerde yakışıklılığı ile nam salmıştır ama yıllardır evli ve 4 çocuk babası. Yıpranmış artık. Prenses Mary ise lavanta tuvaleti ve incileriyle çok şıktı. Beğendim.


Danimarka Prensi Joachim ve Prenses Marie

Bunlar da Danimarka'nın ikinci prensi Joachim ile karısı Marie. İkinci oldukları her hallerinden belli, yürüyün canım, ilerleyin, yolu kapatmayın.


Kraliçe Maxima

Ve en sevdiğim, Hollanda Kraliçesi Maxima elbisesi ve takıları ile kırmızı halının da kraliçesi olmuştu. Çok beğendim.

Maxima

Ayy bunun da kocası çok çirkin, güzel kızlar çirkin prenslerle evlenince üzülüyorum. Yapmayın böyle. Maxima aslen Arjantinli ama Hollanda'da çok seviliyor. Daima renkli, risk almaktan çekinmeyen, deneyimlere açık bir stili var.


Kraliçe Sonja

Norveç Kraliçesi Sonja, 70'li yıllardan kalma bir kızlık elbisesi ile gelmiş düğüne. Peeeh, hiç beğenmedim. O da yanında oğluyla gelinini getirmiş, komşu düğüne gidiyorlar ya:)


Norveç Veliaht Prensi Hakoon ve Prenses Mette-Marit

Norveç'in gelecekteki kralı ve prens aleminin yüz aklarından Hakoon ile eşinin aşk hikayeleri de ilginç. Mette-Marit prensle evlendiği zaman halk tarafından pek sevilmiyormuş. Prenses aleminde pek görülmedik şekilde bekar bir anneymiş, çocuğunun babası horoyinmanmış, kendisi de asi gençlik yaşamış falan filan. Ama senelerdir Hakoon ile evli, iki de çocukları var. Geçmiş unutulmuş görünüyor. Fakat ablanın dallı güllü elbise merakı bir türlü geçmedi. İşte istediğin kadar prenses ol, rüküşlük baki kalıyor. Bu kız senelerdir ya fırfırlı etek ya da dallı güllü elbise giyer. Başka bir numarasını göremedik.


Kraliçe Mathilde

Belçika Kraliçesi Mathilde, o gümüş tilki kocisini evde bırakıp düğüne gelmiş. Mathilde hep sade ve zariftir, bu sefer elbisesi hoş ama o belini biraz alçakta tutaymış, böyle Gülazer bacı gibi görünmezdi:(

Prens Nikolaos ve Prenses Tatiana

Yunan prensi Nikolaos'un eşi Prenses Tatiana ise en gerçekten prenses gibi görünen kadındı. Ay çok beğendim!


Evet, gelelim aile üyelerine.

Kral Gustaf ve Kraliçe Silvia

Damadın annesi İsveç Kraliçesi Silvia, bol taşlı tuşlu, parlak bir elbise giymiş. Demek ki dünyanın neresine gidersen git, kaynana her daim kaynana oluyor ve o elbiseyi giyiyor.


Prenses Madeleine

Damadın küçük kız kardeşi bir kaç sene evvel Mr Big'e benzeyen Christopher O'Neill diye bir iş adamıyla evlenmişti. Hemen çocuk doğuran prenses, vakit kaybetmeden tekrar hamile kaldı ve abisinin düğününe pırtlatmaya hazır halde katıldı. Chris O'Neill ise çökmüş, o Mr Big havası gitmiş adamın, pelteye dönmüş adeta:)


Veliaht Prenses Victoria, Prens Daniel

Damadın ablası, aynı zamanda İsveç'in veliaht prensesi Victoria ise düğüne H&M'in hazırladığı bir tuvaletle katıldı. Daima tam bir prenses gibi giyinen Victoria'nın düğün için M&M'i seçmesinden hoşlanmadım ama kıyafeti fena değil.

Bunun da kocasıyla öyküleri enteresan. Kocası bunun aerobik hocasıymış zamanında:) Yıllarca gizli aşk yaşamışlar. Sonunda prensesin Avrupalı bir prensle değil de aerobikçi Daniel ile evleneceği ortaya çıkmış. Bunların da düğünleri o vakit olay olmuştu. Düğünden sonraki geleneksel balkon konuşmasında Victoria, İsveç halkına ona prensini verdikleri için teşekkür etmişti. Şimdi Daniel çok seviliyormuş ülkede.


Sonunda konuklar kiliseye yerleşti ve düğün başladı. Sofia, babasının kolunda içeri girince yakışıklı damat heyecandan ağladı




Prenses Sofia, Prens Carl Philip

Gelinliğin hiç bir özelliği yoktu, dümdüz sade bir şey. Adeta sünepeydi. Buketi hoştu ama. Tacı ise kaynanası ile kayınpederinden hediye, zümrütlü elmaslı bir tiara idi. Zarif ve hoş bir parça.







Düğün boyunca Carl Philip gözlerini yeni karısından alamadı. Allahııımm adam gerçek bir masal prensiymiş meğersem:)


Gözleriylen yidi bitirdi hakim bey

Gitti gül gibi prens


Düğün ise kraliyet tarihinde görüp göreceğiniz en farklı törene sahne oldu. İlahiler, marşlar yerine düğün boyunca Carl Philip ile Sofia'nın favori pop ve rock şarkıları çalındı. Canlı canlı Coldplay şarkısı söylendi. Hele finalde bunlar kiliseden çıkarken bütün davetliler ayakta alkışlayarak tempo tutuyorlardı. Gerçekten görülmedik bir düğündü onlarınki.




Tabii düğünden sonra at arabalı geçit töreni yapıldı. İşte İngiliz kraliyet düğünü Large beden ise bunlarınki de Small idi ama sevimli ve eğlenceli idi.


Zaferi bulma mutluluğu

Böylece yeni prenses, kocası, aileler ve davetliler saraya gidip gece boyu süren kutlama ziyafetine katıldılar.


Bundan sonra bir kraliyet düğünü görebilmemiz için Prens Harry'nin evlenmesi gerekiyor. Sonra 30 sene (George büyüyene kadar) düğün olmaz, bütün prensler kapıldı artık. Geçmiş olsun:(


xo xo


13 Haziran 2015 Cumartesi

Kate Alert : Kraliçenin Doğum Günü Kutlaması

Bugün Londra'da sezonun en önemli kutlamalarından biri vardı dostlar : Trooping The Colour, yani hükümdarın doğum gününü resmi olarak kutlamak için yapılan muhteşem geçit töreni.

Aslında Kraliçe Elizabeth Nisan doğumlu. Lakin, gelenek işte, hükümdarın doğum kutlaması hep yaz mevsiminde yapılırmış. Yağmurlu memleketin cilvelerinden olsa gerek.

Kutlama için bizimkiler ailecek Buckingham Sarayından at arabalarıyla çıkıp halkı selamladılar; askeri birlikler ve bandolar Kraliçe şerefine uygun adım yürüdüler. İngilizler bu şaşaalı geleneksel törenleri müthiş bir gösteriş ve kusursuzlukla gerçekleştiriyorlar.

Trooping The Colour


Şeftali ve altın tonlarındaki döpiyesiyle Kraliçe birlikleri selamladı. (ayhh döpiyes yazınca içim geçti şuracıkta uyuyakaldım ahahahahah)

Kraliçe 2.Elizabeth

Kate her zamanki gibi Camilla ile aynı arabadaydı. Bunların kocaları da üniforma giymişler, atlı birliklerin başında Kraliçe'yi takip ettiler.

Camilla, Cornwall Düşesi ve Catherine,Cambridge Düşesi

Catherine, Cambridge Düşesi

Ayyy Kate'in kıyafetinin deseninden bizim evde divan vardı eskiden dostlar. Enteresan bir desen seçimi yapmış Kate'cik.

Bu York kızlarına da çok gülüyorum. Çirkin ve hain üvey kız kardeşler gibi kenarda köşede takılıyorlar, yazııık:)

Prenses Beatrice ve Prenses Eugenie

Bu esnada sarayın penceresinde ufak bir surat belirdi! Töreni izleyen küçük prens Georgie, annesiyle babasını komik kıyafetler içerisinde görünce gülmekten ne yapacağını şaşırdı!






Allahııım ne şirin çocuk :))))


Arabalı geçişten sonra diğerleri balkona çıkarken, Kraliçe sarayın önünde hazırlanan alanda birliklerini denetledi.


Balkon konuşması yapacak mısın abla? :)))))


Sonra Kraliçe ve Prens Charles ile William da balkona çıktılar. Vee Prens William'ın kucağında küçük Georgie ilk kez Buckingham Sarayından halkı selamladı! Gelecekte bir gün Kral olacak ve bu sarayda yaşayacaktı ama farkında bile değildi yavrucak.








Ayy bu çocuk ne gudik bir şey giymiş öyle diyenler için; Georgie'ye , seneler evvel 1984'te, babası William'ın ilk kez balkona çıktığı gün giydiği dantelli tulumu giydirmişler dostlar! El insaf! Bu devirde böyle giyinen çocuk mu kaldı ahahahahah.




Kate ne kadar güzel olursa olsun, bugünün yıldızı Georgie idi. Şirinliği ile gösterinin yıldızı olmuştu. Sizce de öyle değil mi dostlar?


xo xo
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...