29 Haziran 2006 Perşembe

Avcilar-Ambarlı hattı ve yeni bir yol hikayesi

Bebek'ten Avcılar'a gidilir mi? Nasıl gidilir? Toplu taşıma ile mümkün mü? derken otobüse atlayıp Kabataş'a geldim, Topkapı'ya giden tramvaya atladım. Malum, Topkapı Cevizlibağ mevkiinde evlere şenlik bir PTT macerası yaşamıştım, bu sayede Topkapı Minibüs Peronu'na oldukça aşina idim. 8 numaralı perondan Avcılar-Ambarlı minibüsüne binip şöför kardeşlerle (Şöförün co-pilotu vardı vallahi, çömez gibi) muhabbete girişip ineceğim yeri iyice belletim, sonra 1,5 saat sürecek maceralı seyyahatimiz başladı. Tabii Yenibosna'dan çıkana kadar gayet iyi biliyordum etrafı da, sonra bir baktım Küçükçekmece'ye geldik dostlar, ondan sonra da Avcılar belediyesine girdik ama yolda bizim şöför çömezine "ilk seferde duraklara dikkat et, sonra insanlara dikkat edersin" gibilerden öğütler veriyor; para üstlerini vermesini söylüyordu. Yolda başka 2 şöför arkadaşları da yanına almaz mı, Avcılar-Topkapı hattı dedikodularını dinlemeye başladım, en önemlisi durakta kavga çıkmış, birisi başkasını fena dövmüş. Sonra bu adamlar da indi, biz Avcılar'ın güzide caddelerinde dolanmaya devam ettik. Hatta bir yerde pazar vardı, pazardan geçtik, gittik gittik gittik, yol bitmedi; gittik gittik gittik, yol bitmedi, sonunda minibüste bir ben, bir şöför bir de çömez kalmasın mı??? Beni bunlar hakkaten bir dağın başında bıraktılar, rüzgarlı, boş bir tepede. Oradan ring çalışan başka bir aktarma dolmuşuna bindim ve gideceğim yere ulaştım.


İşim bittikten sonra bu sefer ring dolmuştan indiğim yerden direkt Topkapı dolmuşu geçiyormuş, ona bindim, önde co-pilot koltuğuna oturdum. Daldık yollara, bu seferki şöförümüz Grease'teki Danny Zukko tadında genç ve de heyecanlı, karayağız bir oğlandı, yolda park etmiş bir araba vardı mesela, bunun yanına yaklaşıp durdu, üşenmeden bağırdı çağırdı; diğer dolmuşlara deliler gibi korna çaldı; hatta birini azarladı, durakta bilmemkimi neden dövdün diye. "İşte bu o" dememek için tuttum kendimi, işte sabah duyduğum dedikodular gerçekmiş meğer. Anlıyorsunuz ya, Topkapı-Avcılar hattı çok hareketli ve azami derecede hareketli, hayat çok daha hızlı akıyor valla orada.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaz ki muhabbet olsun.