10 Ağustos 2010 Salı

Kedide mantar çıktı

Tatilden döndüğümüz Pazar günü Kediş'in ensesinde ufak bi açıklık farkettim. Bahçede , duvarlarda gezdiği için bi dala takılmıştır diye düşündüm. Dün akşam eve gittiğimde yavrucağın kafasındaki delik büyümüş , üstelik yara gibi olmuştu derisi. Ne kadar korktum, ne kadar üzüldüm anlatamam. Keltoş prensesim benim egzama ya da mantar mı olmuştu? Yoksa gerçekten keltoş mu olacaktı? Annem demesin mi, "olur olur saçkırandır, abin de küçükken olmuştu"  :)) Zaten parazit iğnesi için Cumartesi doktora gidecektik;  hemen gitmeye karar verdim, başağrısıyla sabahı zor ettim. (Bu ağrı da fena, biri haberim yokken arkamdan nazar mı etti nedir? neyse bugün itibariyle geçti ağrı)

Sabah önce işi aradım, izim aldım. Sonracığıma bizim doktoru aradım. Hani kediyi kabız olduğunda iyi eden , babamın eski ahbabı. Aaa ne cebi açıyor ne klinik cevap veriyor. Allah korusun acil bi durumun olsa bittin yani. Döndüm internetin başına, bize yakın Ortaköy'de varmış bir yer, aradım, "doktor bey 11'de gelecek" dediler. Öfff. Hemen ekşi sözlüğü açtım tabii, aaaa Levent'te Boğaziçi Veteriner Polikliniği varmış ve de süpermiş, aradım gelin dediler, kediyi çantaya tıktık, annemle taksiye atlayıp Levent'e çıktık, çok kolay oldu bulması. (Bu arada kedinin canhıraş miyavlarından içim eridi bitti, çok üzüldüm)

Önce bilgilerimizi aldılar, sonra 2 doktor kediciği muayene ettiler. Keltoş kafasından ve de kulağından parça aldılar çünkü kulağında da mantar olabilirmiş. Ayyy  gözleri kocaman açıldı börtledi bizimkinin, zavallım. Doktorlar o kadar sevecendiler ki, el bebek gül bebek, hayvanları içten severek yaptıkları belli bu işi. Parazit aşısı yapılırken takır takır tırmalandıkları halde gıkları çıkmadı sağolsunlar:)))

Sonra muayene, parazit aşısı, pire ilacı dışında kafasından ve kulaklarından alınan parçaların testlerinin ne kadar tutacağını, neden böyle bir test yapmaları gerektiğini anlatıp herşeyin tek tek fiyatını yazıp verdiler. Yani seçme şansım vardı, bunu yapmayın, şunu yapmayın diyebilirdim. Kafalarına göre işlem yaparak cart diye fatura sokuşturmadılar. Ben tabii bütün testleri  yapın dedim. (Kredi kartı geçiyormuş klinikte) Sonra kediye bir de taşıma kutusu aldım oradan (mor) . Mikroskopta aldıkları parçalara baktık, büyük olasılıkla mantarmış. Parazit iğnesi olmaz ise kurtçukların nasıl büyüdüklerini gördük, (şişedeki kurtlar İĞRENÇ idiler ööğğğkk) , kredi kartına caaart diye geçirip kutusunda rahat görünen Kediş'i alıp eve geldik. (kutuda iyiydi de, arabada korkuyor bu anladım, araba sevmiyor)

Ne para verdiysem helali hoş olsun. İçim rahat. Boğaziçi Veteriner Polikliniğini kesinlikle tavsiye ediyorum. Gerçek hayvansever , işini şansa bırakmayan bir ekip. İçim çok rahat, kedimin güvenli ellerde olduğunu hissettim muayene sırasında. Tırmıklar için kusura bakmasınlar:)

Aaa bi de biz testleri beklerken, Yekta Kopan geldi, kedisine aşı yaptırdı sanırım, Tarçın'mış adı, çok şeker pomak gibi bir kedi :))

Benim kedimin test sonuçları; kulaktan alınan 3 gün sonra (o mantar değil de başka birşey olabilir) keltoş kafasından alınan 1 hafta sonra belli olacak, ona göre ilaç verilecek. İlaç vermeden sanırım bi de karaciğer testi yapacaklar oyyy.

Kediş'e geçmiş olsun, bana da geçirmişler olsun. Neyse banka ödememi 3 taksite böldü bari :)))



(Fotoğraf : Sibel Gürüney)

7 yorum:

  1. Kuşummm çook geçmiş olsun kediciğe...çabucak iyileşşin... bi nazar boncuğu alalım artık..Sibel yengesi hediye etsin ona...:))

    YanıtlaSil
  2. sağol yengesiiii :))) senin çektiğin güzel fotosunu koydumm :))

    YanıtlaSil
  3. sen de sağol beybi....link desteği de yapmışsın..:))

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun, inşallah mantardan başka baş ağrıtıcı bir şey çıkmaz test sonuçlarından. bu arada 1- şu an yekta kopan'ın bir kitabını okuyorum, 2- dayımların köpeğinin adı tarçın'dı, ismini ben koymuştum. bunlar ilginç tesadüfler gibi geldi, belirteyim dedim :) ama tabii mantıklı düşününce tesadüf mesadüf yok ortada. olsun ilginç :p

    YanıtlaSil
  5. teşekkürler Çavlancım, inşallah çabucak iyileşir .

    YanıtlaSil
  6. yazık la kedişe kıyamam :(

    geçmiş olsun kuzular.

    YanıtlaSil
  7. hüüü ablası keltoş prenses oldu Kediş:(((( sağol canım.

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.