17 Ekim 2012 Çarşamba

Paris'te Haftasonu

Aman neredesin kızım bunca zamandır sesin soluğun çıkmıyor diye merak ettiniz mi beni dostlar? Çarşamba akşamı Paris'e iş seyyahatine gitmiş idim. Gitmişken de hem ticaret hem ziyafet olsun diyerek haftasonu da Paris'te kaldım, Pazar gecesi yeni döndüm. O kadar çok yürümüşüm ki, dün kendimde değildim. Bugün de sabahtan akşama kadar koşuşturma ile geçti. Çok şükür iş çıkışı Lady Charlotte ile buluşup bir güzel yedik, içtik, yıldızlı tişörtler aldık da, kendime geldim:)

Palais Royal

Paris'te iş güç dışında ne yaptın diye sorarsanız, bu dördüncü gidişim idi lö şakşak Fransızların memleketine. İlk seferinde Lady Charlotte ile gitmiş, şehri, metroyu, güzel dükkanları hep ondan öğrenmiştim. Klasik turistik atraksiyonların alayını gerçekleştirmiştik bu gezimizde:) Louvre, Orsay müzelerini gezmiş, Eyfel Kulesi'ne çıkmış, Saint Sulpice kilisesindeki Gül Çizgisi'ne ayak basmıştık:)) Beraber Versailles Şatosuna bile gitmiştik. Sonraki sene yine bir iş seyahati arasında kısa süreliğine gezmiştim şehirde. En son 4 yıl önce şatolar turuna katılmıştım.

Bir pastane vitrini

O yüzden bu gidişimde, Paris'de hiç gitmediğim yerlere gidip daha önce görmediğim gizli köşeleri keşfetmeye karar verdim. Ciddi ciddi oturup çalıştım, planlar programlar yaptım. Sonunda pasajları gezmeye karar verdim. Paris'te bir zamanlar onlarca kapalı pasaj varmış, yerleri siyah beyaz damalı; çatıları camla kaplı.. minik butikler ve şık restoranlarla dolu pasajlar 1800'lerin alışveriş merkezleriymiş. Günümüze ancak 20 kadarı gelebilmiş pasajların. Bazıları çirkin, toptancı dükkanları filan var. Bazıları da enfes güzellikte. Ben de bir kaç tanesini bulup gezdim bu seyahatimde.

Galerie Vivienne

Bunun dışında neredeyse gurme seyyahati oldu bu seferki Paris ziyaretim diyebilirim dostlar. Daha önce yemediğim çok değişik lezzetler tattım. Müşterilerimiz sağolsunlar 2 gün yedirdiler içirdiler:) Ben de rejim yapmadım tabii, gömüldüm fondanlara, peynirlere, salyangozlara.

Fondant chocolat-ananas

Tabii bir alay fotoğraf çekmiştim. Şimdi bunları tek tek seçip, ufaltıp bloga koymam gerekiyor dostlar. Kısmetse bir-iki güne yazıları yollamaya başlarım. Bu ilk fotoğrafları da fragman gibi koydum, beğenirsiniz inşallah:))

O halde çok yakında görüşmek üzere,