14 Haziran 2014 Cumartesi

Paris'te Yaz Başkadır

Geçen yine masamda tosun tosun oturuyorum. Patron geldi yanıma, "vizen yoktu di mi" dedi, "aa var" dedim, "Eylül'e kadar var". Hemen ertesi sabaha biletim alındı, rezervasyonlar yapıldı. İşle ilgili bir durum sebebiyle 1 haftalığına Paris'e uçtum:) Evet, yine :)

Uçağım 7:30'da idi, 4'te kalkacaktım, şöför evden alacaktı. Uyandığımda saat 7 idi. Alarm çalmış çalmış, pili bitene kadar çalıp susmuş. Çocukcağız kapıya dayanmış. Telefonla aramış, zili çalmış. Artık komaya mı girdiysem nedir, imkanı yok duymamışım. Neyse, hemen 11 uçağına alındı benim bilet, panikle evden çıktım. Neyse, sadece fırçamı almayı unutmuşum o telaşede:)

Oranın saati ile 3 idi herhalde, ofise gidişim. Akşam 19'da da Fransızların mesaisi bitti, biz otele gidip bavulları attık, sonra da Champs Elysees'e indik:)

Yıllardır Paris'e giderim ya, ilk kez yaz mevsini gördüm bu şehrin ve resmen içim titredi güzelliğinden. Bir kere hava 22'de kararıyor. 19'da işten çıkınca zaten etraf günlük güneşlik. Ve o her daim yağmurlu, ıslak, kasvetli Paris'i günlük güneşlik görebilmek ne büyük şans, inanamadım. Tek tek her gün şansıma şaşırdım ve şükrettim, ben size öyle anlatayım.

Paris'te 7 gün sabahtan akşama mesai yaptım. Haftasonu da çalıştım ama erken çıktım. Hava da harikulade olunca saatlerce yürüdüm, bir sürü yeri gezdim. Bu yazıda hafif bir başlangıç yaptıktan sonra, önümüzdeki günlerde sizlere detaylı 2014 model Paris maceralarımı anlatacağım dostlar:)

Bize her yer Şanzelize:)

Kraliçe Elizabeth'in ziyareti şerefine bayraklar çekilmiş:)

Paris'te ilk yemeği Pizza Pino'da yedik:

Füme somon salata

Bilmem kaç peynirli pizza

Fransız usülü içi dondurmalı profiterol

Önde tiramisu, arkada krem karamel:)

İkinci gün Fransızlar bizi öğlen yemeği için minik bir lokantaya götürdü. Tipik olarak günlük menüsü oluyor bu restoranların, bir kağıda elle yazılmış menüde, 3 başlangıç, 3 ana yemek, 3 de tatlı oluyor. Seçmekle vakit harcamıyorsunuz:) Misal ben hemen balık seçtim:

Tatlı konusunda biraz çuvalladık. Aslında yemeyecektik ama benim Fransız pek ısrar edince şeftalili birşey varmıştı, onu seçmiştim. Bildiğin şeftali kompostosu geldi  püüüü:)

Arkadaşa kavun suyu çorbası gelince ben halime şükrettim, ahahahah. Valla inanmazsının, bildiğin kavunun suyu, bir kasede dayadılar, ayıp olmasın diye içti :)))

Akşam mesaimiz bitince metroya atladık, yaşlı hanımı görmeye gittik.

Her daim sidik kokan Paris metrosunda

Onu hiç bu kadar güzel görmemiştim:

Tour Eiffel

PARİS İPUCU : Eiffel'i tam karşıdan,en güzel açıdan görmek için metrodan TROCADERO  durağında inin. Burası eskiden Trocadero sarayı imiş, 1937'de şimdiki Chaillot Sarayı inşa edilmiş. Eiffel'in tam karşısına geliyor. Buradan yürüyerek kuleye gidebilirsiniz.

Akşam yemeği için eski gözdelerimizden Leon's midyecisine gittik. Bir oturdum ki, tam karşımda, Üç Silahşörler! Meğersem, kukla tiyatrosunda oyunu varmış:)

Leon's selfisi:)

Başlangıç olarak favorim, keçi peyniri:)

Bu deniz mahsülü kızartmaları  da nefisti:

Her yıl farklı birini denediğim midyelerden bu sefer Rokfor peynirliyi seçtim. O peyniri sevmiyorsanız biraz ağır gelebilir, ben bayıldım.

Gece 22 olduğunda hava ağır ağır kararmaya başlamıştı. İnsan anlamıyor ama birden uyku saati gelmiş oluyor. Biz de metroya binip otelimize döndük. İşte 2 gün bitmişti bile:)

Şu anda saat 21:56, aydınlık'

Paris maceralarımı anlatmaya devam edeceğim,

xo xo :)

1. merakla bekliyik devamını...

2. Çok keyifli bir iş gezisi olduğu kesin, fotoğrafları çok sevdim özellikle yemekler, balıklar harikaymış:)) Bir de havanın geç kararması Parislileri de memnun ediyordur malum karanlık bir şehir olduğundan...ama ben doğrusu Paris'e gitsem yine de yağmurlu havasını görmeyi tercih ederin:) Devamını bekliyor sevgiler yolluyorum;)

1. Ah çok keyifliydi. Bu kadar gezince çalışmak hiç koymuyor insana:))) AYu Paris'in yağmuru eksik olmaz mı, son gün ıslak köpeklere döndük, az kalsın uçağı kaçıracaktık, yollar göle döndü:)))))

3. fotoğraflar çok güzeeeel

1. Holeeyyy babalar gibi Note 3'ümle çekmiştim fotoşları:)))

4. O video buraya konacak! :D
    Ona göre...

5. Ah Paris! diyorum. Okurken içim titriyo valla:)

1. Şimdiden, gelecek sefer nereye gitsem diye düşünüyorum:))

6. Gezi hayallerimi not aldığım yazımda da Paris vardı, şu zamana kadar fırsat olmamıştı. İnşallah bu sene ben de yaz mevsiminde görme şansı yakalayacağım. Yaz dedim, sıcak olmaz mı dedim ama yazını okuyunca tamam oldu bu iş diye heyecanlandım :)

1. Ohh harika, yazın gitmenin avantajı upuzun günler ve de sıcak hava. Çünkü illaki yağmur yağacak. Ama yazın bari üşümüyor insan. Kışın çok soğuk o memleket:)