19 Nisan 2007 Perşembe

Mehmet Öz'ün zayıflama kitabı

Bildiğiniz gibi son zamanlarda çok şişmanladım. Böyle taa ergenlik çağındaki dombili halime geri döndüm, yıllar içinde vermiş olduğum 10 kilo geri geldi. Bu yüzden bunalımdayım.

Bu gidişe bir dur demek için bir adım atmak istedim ve dün akşam Mehmet Öz'ün "siz!!! diyettesiniz" isimli kitabını aldım, bakalım işe yarayacak mı?

Kitapta diyor ki, kilonuzu değil, bel çevrenizi ölçün. Kadınlarda 82 cm.den yüksek bel çevresi tehlike işareti. Çünkü göbek iç organlara en yakın bölge olduğundan göbek yağları en tehlikeli yağlar.

Peki belimizi nasıl incelteceğiz? Diyor ki, atalarımız bir gram fazlası olmayan taş gibin tiplerdi, çünkü istediklerini değil bulduklarını yiyorlardı, av eti, ot, meyve gibi. geceyarısı kalkıp yarım pastayla Basri sandövici zıkkımlanamıyorlar, üzerine diyet kolaylan gargara yapamıyorlardı. Bizimse vücudumuz yoğurt gibi yumuşak, çünkü elimizin altında herşey hazır ve de nazır. Ve atalarımız gibi doymak için yemiyoruz. Canımız sıkkınsa, stresli isek, vb vb psikojik sebeplerden yiyoruz. Bu yüzden de vücudumuz aslında olması gereken düzeninden uzaklaşıyor. Vücudumuz kaç kilo olması gerektiğini biliyor ve normalde bu kiloda kalabilir, kalmak için uğraşıyor, ta ki biz onun dengesini bulana kadar. Peki vücudumuzu nasıl uyandıracağız? Ideal kilosunda kalmak için doğru yemeyi otomatik hale nasıl getireceğiz? Bu kitap bunu anlatıyor.

Bu akşam ikinci bölümü okuyacağım, yağın anatomisi!

1 yorum:

  1. mehmet öz 'ün kitabına süper ya da hiper market (ikisi de aynı kapıya çıkar) birisinde görmüştüm ve görmezlikten gelmiştim. yani, bahsedilen bölümü hatırlamıyorum. hem bu doktor abimiz kalp cerrahı değil miydi, diye sormak yanlışmış. önyargılar da çok fena.

    bu kitaptan bunları anladım. bir de kitabın keyifli olduğunu.

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.