3 Kasım 2007 Cumartesi

Kitap Fuarı Macerası

İşte bir sene daha su gibi akıp geçti ve babamla yeni bir Kitap Fuarı macerası yaşamak üzere sabah erken yola çıktık sayın seyirciler. Geçen sene fuara giderken kar tipi bastırmış tı, bu sene ise bir anorakla çıkmıştık, küresel ısınma bu olsa gerekti.

Fuar bildiğiniz gibi maalesef cehennemin dibi bir yerde, fakat ben ki o fuar Marmara Otelinde yapılırken gitmişim, Tepebaşında iken gitmişim, ben bu fuar ile büyümüşüm, Beylikdüzünde kurulması beni engellemez idi elbet.

Gidişimiz çok rahat oldu, Taksimden dolmuşla bir saatte fuarda idik, öncelikle Server Tanilli ile tanışarak Fransız Devriminden Portreler kitabını imzalattık, ne kadar sevindim anlatamam, sonra da salonları dolaşarak birsürü kitap aldık, işte yeni kitaplarımız :

Fransız Devriminden Portreler , Server Tanilli (imzalı)

Paris Fotoğrafları , Güneş Karabuda (50 yıl öncesinin Parisinden fotolar, işin güzel yanı Paris hala aynı görünüyor, o yüzden bu kadar seviyoruz bu şehri)




Paris, Paris , Mine Kırıkkanat (Mine Kırıkkanat'ı çok severim, İspanya yazılarından oluşan Pandispanya kitabı harikaydı, bu Paris kitabını fuardan dönerken otobüste okudum, inanılmaz derecede Paris ruhunu taşıyan bir kitap)

Boğazkesen , Nedim Gürsel (Fatih Sultan Mehmet'in romanı, uzun zamandır okumayı istediğim bir roman)

Puslu Kıtalar Atlası , İhsan Oktay Anar (harikulade bir ismi var bu romanın, bunu da uzun zamandır okumak istiyor idim)

Boleyn Kızı , Philippa Gregory (Tarihsel aşk romansı)

Veda , Ayşe Kulin (Eski Şehirde Bir Konak, ya da ey Şehr-i şirin İstanbul denebilir herhalde, kitap mavi mürekkep ile basılmış dostlar, ömrümde gördüğüm ilk mavi yazılı kitap ve bu japon gözler çok kitap gördü, açık konuşayım)

Mutluluk , Zülfü Livaneli (Bakalım mutluluğun sırrı ne imiş?)

Lale ile Sümbül , Selim İleri (Valla hakikaten biraz içim bayılıyor Selim İleri'nin İstanbul serisini okurken, yok işte Kadıköyünün deniz minareli kumsalı, anneciğimin duyarlıklı evhamları filan derken fenalaşıyorum ama okumak lazım, çünkü bu kitaplar İstanbul'un yeryüzündeki en güzel şehir olduğu zamanı anlatıyor dostlar)

Sevdalım Hayat , Zülfü Livaneli (Annem istedi, ben de okurum)

Çiçekler Ölürken , Lawrence Block (babamın sevdiği polisiye serisinin yenisi)

Tarihteki Yetmiş Büyük Yolculuk , Robin Hanbury Tenison (İnanılmaz bir kitap, Oğlak Yayınları Güzel Kitaplar serisinden, kocaman, kuşe kağıt, resimli, antik çağdan uzay çağına yapılmış en muhteşem 70 seyahati anlatıyor, harikulade. Belki birgün biz de Lady Charlotte ile Real Fiesta Seyyahları ile Devri Alem kitabımızı yayınlarız, inşallah)

Şeytan Yemini , Jean-Christophe Grange (Malum Grange gerilim romanı)

Vahşi Hafiyeler , Roberto Bolaño (Güney Amerikada geçen bir polisiye gerilim, okuyabilirim)

Sakkara'nın Kumları , Glenn Meade (Bu yazarın romanlarını Deniz arkadaşım çok methetti, ben de merak etmekte idim, bunu beğenirsek, seneye tüm serisini alırız)

Firavunların Laneti , Elizabeth Peters (Yeni bir polisiye seri, İngiliz hanım Amelia Peabody'nin serüvenleri, bence beni açar ama babamı açacak mı bilemedim)

Mumya Sandukası , Elizabeth Peters (Amelia Peabody'nin başka bir macerası)

Vadideki Aslan , Elizabeth Peters (Amelia Peabody'nin bir başka macerası)

Kumsaldaki Timsah , Elizabeth Peters (Amelia Peabody'nin yeni bir macerası)

Elimizde kişi başı otuz kilo kitapla fuar alanını terkettikten sonra Taksim otobüsü durağındaki uzun kuyruğa girdik ama gelen giden yok, far far rüzgar esiyor, binmez olaydık Bakırköy dolmuşuna bindik, Bakırköy'e gelene kadar dolan dur, oradan başka bir otobüsle Aksaray, bir aktarma daha Taksim, bir otobüs daha Bebek... Küfür kafir eve attım kendimi. Öf be. Çok sıkıldım.

Eve varıp da kitapları karşıma dizip, babamın pişirdiği soslu tavuğu yedim de kendime geldim, zavallı yaşlı babam bir de Bozcada şarabı açtı ki oohhh, keyfimiz yerine geldi, ben de ona Türk kahvesi pişirdim...

İşte şimdi kitapların hepsini okumak istiyorum, bir anda ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaz ki muhabbet olsun.