Zil, şal ve gül, Bu bahçede raksın bütün hızı

Şevk akşamında Endülüs üç def'a kırmızı.. 


Üstüste bu şarkıyı dinliyorum son akşamlarda. En iyi kim söylüyor karar veremedim. 


Münir Nurettin'in orijinal versiyonunu bulup dinleyemedim. Funda Arar'ı ve Umut Akyürek'i dinledim. Sonuçta herkesten 1 kere dinlemeli dedim. Fakat döne döne Nesrin Sipahi'yi ve Emel Sayın'ı çalıyorum şimdi.


 Nesrin Sipahi sesiyle ezip geçiyor. Ama o da şarkıyı TRT'nin birkaç antika sanatçısı ile icra etmek durumunda... Halbuki güfte de beste de çok daha görkemli ... Buna karşılık Emel Sayın şarkıyı, birkaç yıl önce Timur Selçuk ile verdikleri Münir Nurettin Selçuk Tribute konserinde söylemiş idi. Dolayısıyla Emel'in versiyonunda düzenleme Timur Selçuk'a ait ve müzik insanı uçuruyor adeta anacağım. O kanun taksimi ardından allah allah gümbürdeterek  giren orkestra harikulade. Zaten eminim Timur Selçük da orkestrayı uçarcasına yönetmiştir :)) (bakınız Bana Bana :))) Ama işte Emoş'un sesi böyle inceliyor inceliyor... kopacak gibi oluyor, Nesrin Sipahi vallahi arslanlar gibi söylüyor, helal olsun.



Gül tenli, kor dudaklı, kömür gözlü, sürmeli...
Şeytan diyor ki sarmalı, yüz kerre öpmeli..

Gözler kamaştıran şala, meftûm eden güle,
Her kalbi dolduran zile, her sîneden: 'Ole!'





haaaaa, hooooppp, tribute dedim dee,  28 Ekim'de Babylon'da A Kind of Magic çıkıyor, QUEEN TRIBUTE konseri var yine  aloo yaa nolur gidelim gidelim

Yorumlar

Popüler Yayınlar