9 Ekim 2010 Cumartesi

Yuvarlanıp gidiyoruz:)))

Bu karanlık ve soğuk haftasonunda, evde yatıp yuvarlanmaktan; eski filmleri izleyip klasik detektif romanları okumaktan daha güzel birşey olamaz:))



Sabah İskemlede BeşCeset'i bitirip Doğu Ekspresinde Cinayet filmini izledim. Film 1974 yılında çevrilmiş. 1935 yılında İstanbul'dan kalkan Şark Ekspresinde işlenen cinayeti anlatıyor. Filmin başında sinirlerim zıpladı, 1935 yılında sanki Türk değil de Arapmışız, çapulcuymuşuz, fesli şalvarlı dolaşıyormuşuz... Yani o bayılana kadar oryantalist İstanbul sahnelerinden, Poirot'nun yemeklerden ve kahveden sızlanışından nefret ettim dostlar. Neden neden? 1935 yılında Atatürk hayatta idi, Türkler belki şimdikinden daha modern ve şık idiler. Fes mi kalmıştı 1935'de? Bu ırkçı sahnelerden çok rahatsız oldum.

Filmin kadrosu dehşetti. Ancak Poirot rolünde Albert Finney'i fazla karikatür buldum, Poirot olarak Peter Ustinov daha iyi bence. Kontes Andrenyi rolünde Jacqueline Bisset nefes kesecek kadar güzeldi. Sekreter McQueen'i canlandıran Anthony Perkins'in ne kadar harika bir aktör olduğunu unutmuşum, kendisini izlemek bir zevkti. Ama filmin en şahane oyuncusu, Bayan Hubbard rolündeki Lauren Bacall idi. Ah neden, neden bu karakterin kitabın sonundaki tiradını filme koymamışlar? Bütün kitabın en güzel ve etkileyici anı filmden neden atılmış, anlamak mümkün değildi.

Filmin müziği ise çok hoşuma gitti dostlar.

Şimdi de Ölüm Oyunu filmini izliyorum. Film o kadar eskiydi ki, Maggie Smith (McGonagall hocam:)) genç kadın rolünde dostlar:))))

işte böylece yuvarlanıp gidiyoruz:)

4 yorum:

  1. Oh yuvarlanın vallaaa ((:
    Şu Ölüm Oyununu merak ettim şimdi yaaa!

    YanıtlaSil
  2. kitaba göre hayal kırıklığı oldu film biraz:)

    YanıtlaSil
  3. Doğu ekspresinde cinayeti ve Ayna Kırıldı'yı indiriyorum şimdi. Bi de poirot diye bir dizi varmış galiba izledin mi hiç? Karıcım hasta uyuyo ben de bunları izliyim bari:(

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun şekerim Küfkedime:(
    Ayna Kırıldı'yı izlerken hatırladım, eskiden TRT'de izlemişim ben bunu, dolayısıyla içim sıkıldı. Poirot dizisi TRT'de yayınlanırdı, babam hiç kaçırmazdı, beraber izlerdik. BBC dizisi tabii ki. Amazon.co.uk'de DVD seti de var . 28 DVD 61 bölüm 50 POUNDcuk oyyy oyyyyy

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.