11 Ağustos 2012 Cumartesi

Cümbüşlü Cuma Gecesi

Cuma haftanın en güzel gecesi, öyle değil mi dostlar? Dün akşam, son zamanların en keyifli, en cümbüşlü Cuma gecelerinden biriydi gerçekten.

İşten sonra, şirketten bir grup kızçeyle, Pirpirim diye bir Antep restoranına iftara gittik. Patronumuz sağolsun sponsor olmuştu iftar şöleni ziyafetimize:)) Bu durumda yiyebildiğin kadar ye menüsü geçerliydi bizim için:))

Pirpirim de neymiş diye merak ettiyseniz; semizotuna Antep'te verilen admış, ne kadar enteresan değil mi?

Pirpirim semizotu imiş meğersem

Restoranın fiks iftar menüsü çok güzeldi, ben bu tarz menüleri seviyorum aslında. Yerimde oturuyorum, hiç uğraşmıyorum, sürekli yemek geliyor, sadece yiyorum:))

Yemeğe gittiğimizde sofranın üzeri donanmıştı haliyle, sabırsızlıkla ezan okunmasını bekledik, sonra da yemeklere gömüldük.



Çorba olarak soğuk aş denilen yoğurt çorbası verdiler, içinde nohut da vardı, hoşuma gitti. Masadaki bulgur pilavının içine de nohut koymuşlar, hoştu. Çiğ köfte acı ve nefisti.

Başlangıçlardan sonra ara sıcaklar geldi: fındık lahmaç, kuru patlıcan dolması, içli köfte!


Lahmaç iyidi, köfte güzeldi, dolma ise muhteşemdi, parmaklarımı yedim dostlar. Ana yemek olarak da, biraz Ali Nazik, biraz tavuk, biraz da kuzu tandır verdiler. Hepsini yedim yuttum yaladım:)))

O esnada masanın altından bir kedicik peydah oldu, hani bu kebapçılarda filan illa olur ya, böyle güzel, siyah beyaz, daha çok genç ama kilosu yerinde, pamuk gibi bir hayvandı. Bizim kızlar birden çığlık atmaya, iskemle tepelerine tırmanmaya başladılar, yuh dedim ya, sakin olsunlar diye diller döktüm, dinlemediler. Ben de masanın altına uzanmış keyifle poposunu yalayan kedişi kucağıma aldım, nasıl yumuktu anlatamam. Hiç tepinmedi, kuzu kuzu kucağımda oturup kafasını kaşıttı:)) Özlem yemeğe küçük kızını getirmişti, Umay'ı, Umaycık da kediyi çok sevdi, okşadı, ben de onu çok sevdim öyle olunca. Hayvansever insanları ve çocukları seviyorum dostlar:)

tonton kedi, Judy, Umay
Yemekten sonra evlere dağılma saati gelmişti, ben içim daralarak metrobüs durağına geldim, bloga yazmadım da, bu yaz köprülerin bakımı filan derken metrobüs yolculuğu tam bir azap oldu, adam kadın herkes üstüne çıkıyor, ter kokusundan ölecek gibi oluyoruz, havalandırma yok gibi birşey. Duraklar desen toplama kampı, hele ki Zincirlikuyu geçit vermiyor resmen.

İşte bu düşüncelerle ilk gelene binmeyip daha boş görünen ikinci metrobüse atladım. Gayriihtiyari arka tarafa ilerledim. Aman bir de ne göreyim, arkada 3 tane çingen , def, darbuka, keman çalıp şarkı söylüyor, bildiğin canlı canlı fasıl yaparak yolcuları coşturuyorlardı.


Hele o keman çalan, inletti resmen yayları, Zincirlikuyu'ya gelene kadar çalıp söylediler, yol nasıl geçti anlamadım, o kadar eğlendim ki, eve geldiğimde ağzım kulaklarımda idi.

Abim, Siboş ve Pelinsucuk bize gelmişlerdi, olimpiyatlar 1500 metre kadınlar final yarışını bekliyorlardı. Ben de yetiştiğime sevindim. Üstümü müstümü değişmeden kendimi koltuğa attım, yarışı beklemeye koyulduk.

Gamze Bulut - Aslı Çakır Alptekin

Bundan sonra olanları nasıl anlatabilirim dostlar? Gencecik iki atletimiz; Aslı Çakır Alptekin ve Gamze Bulut'un bizlere yaşattığı mutluluğu nasıl yazabilirim? Yarış başladı, Gamzecik önde gitti hep, Aslı arkada onun açtığı yoldan koşarak enerjisini korudu, sonra Aslı öne çıktı, o sakladığı enerji ile hep önde gitti, Gamzecik 5.liğe kadar düşmüştü bu esnada, ailecek hepimiz ayaktaydık son turda... Gözlerimizin önünde efsane yazılıyor, Aslı olimpiyat şampiyonluğuna koşuyordu. Ve inanılmaz şekilde, 5.sırada koşan Gamzecik, o efsanevi deparıyla önce üçüncülüğe ve gözyaşları, çığlıklarla ikinciliğe çıktı dostlar. Türk spor tarihinin en büyük başarısını canlı canlı izlemiştik, hepimiz ayakta çığlıklar atıyor ağlıyorduk. Bütün gece yarışın tekrarlarını izledik, her seferinde aynı coşkuyu, aynı heyecanı yaşadık. En güzeli de, sporcularımızın en başından beri sahip oldukları serinkanlı ve kendinden emin tutumları ile gülen yüzleri idi. Onlar kazanacaklarından emindiler sanki, bu özgüven başarıyı getirdi. Bize de büyük gurur yaşattı. Bu gece de madalya töreninde marşımız stadyumda çalınacaktı işte.

Arkandayım Aslı ablaaaaaaa

Valla ne diyeyim dostlar, 20 kere izledim yarışı, her seferinde gözlerim doluyor.

TRT spikeri kendinden geçti :




Gamzeciğin ailesi yarışı böyle izlemiş, muhteşem:



Aziz başgana da buradan tebriklerimi iletiyorum, meğersem Fenerbahçe bir sürü atlet ve sporcu yetiştiriyormuş. Aferim.

İşte o yarış :



İzlediniz mi yarışı?

xo xo

17 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. birazdan madalya töreni var kızların, tv karşısında bekliyoruz bakalım:)

      Sil
  2. judy'cim çok kötü oldum ben bu yemeklere bakarken! evet öğlen yemeği saatim gelmiş anlaşıldı :) bu arada şu nohutlu soğuk yoğurtlu çorbanın adı "yarma çorbası" galiba.

    metrobüste canlı müzik şahaneymiş..

    1500m kadınlar finali de muhteşemdi. bu arada olimpiyatlara çok fena kaptırdım. artık normal hayatıma dönmek istiyorum :p

    videolar uçup gitmiş gitmiş aslıcım ya da benim ekranda görünmüyorlar? bomboş siyah kareler var yerlerinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa yarma çorbası mı? :)) belki farklı yörelerde değişik isimler veriyorlardır, yarma ismine bayıldım:)

      olimpiyatlar bitince bir toparlama yazısı yapmayı düşünüyorum, heyecanla müsabakaları izleyen Kate, Usain Bolt gibi heyecan yaşatan yıldızlar filan:) Ne adam ama di mi??

      Videoları Hürriyet'in web sayfasından link verip koymuştum, benim ekranımda görünüyorlar, bilemedim Çavlan'cım.

      Sil
    2. şimdi umut'un bilgisayarından baktım videoların hiçbirinde sorun yokmuş. benim bilgisayarla alakalı bir şey herhalde? toplu ve bolt'lu (!) bir olimpiyat yazısı çok şahane olur!

      Sil
  3. Judy'm yemekler şahanee!!

    çok güzel cümbüşlü bi cuma olmuş özellikle de metrobus keman filan :)

    yarışı tekrar sayende bi daha yaşadım harikaydı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya o metrobüs inanılmazdı, gençler cümbüşten sonra para topladılar, bütün bozukluklarımı boşalttım tefe:))

      Sil
  4. Bu kızlar koleje gitmedi, baba parası yemedi.Ellerinde it bag 'lerle caddede,Nişantaşı'nda sürtmedi. Kısıtlı ve mütevazi imkanlarıyla, Anadolu terbiyesiyle çalıştılar, başardılar beni de gecenin bir yarısı hüngür hüngür ağlattılar. Bu nasıl bir kardeşliktir? Gamze'nin Aslı abla koş diyerek kendini düşünmeden yol arkadaşına gaz vermesi beni çok etkiledi.Valla gece 3 'e kadar uyumadım, tekrar tekrar seyrettim, yabancı forumlarda yapılan yorumları okudum. Ne cevherlerimiz var Anadolu 'da ama bu kara cahillikle değerlendiremiyoruz. Daha ne Aslılar ne Gamzeler çıkar bu ülkeden. Tek kurtuluşumuz Ulu önderimiz Atatürk'ün yolundan yürümek, dinle değil bilimle sanatla sporla eğitmek gençlerimizi. Teşekkürler Aslı ve Gamze, bu karanlık günlerde güneş gibi doğdunuz,varolun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten kazanmayı hedeflemişler, inanmışlar ve kazandılar. Gamze'ye hayran oldum, 4 sene sonra onun olimpiyat şampiyonu olacağını tahmin ediyorum. Önü kesilmezse tabii, Türkiye'de başarılı insanlardan nefret ederiz malum.
      Bu gencecik kadınlar, kolları görünüyor diye fotoğraflarını samsürleyen ahlaksız yaratıkların varolduğu bu ülkeye çoklar bile.

      Sil
  5. Eğer cevizlibağda tercüman sitesinin içinde ki yerse herhalde usta değişti keza ben gibi pis boğaz bile etlerinden tiksinmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hah evet orası. şirketten biri daha yemeklerin berbat yağlı olduğunu söylemişti. biz belki de herşeyden çok minik verdikleri için farketmedik. ama mesela kuzu tandır yağlı mağlı değildi, lokum gibiydi. porsiyon yeseydik nasıl olurdu bilemedim ama. bir de dondurmalı irmik helvası yedik oh oh oh:))

      Sil
  6. Dün gece 3'e kadar oturup, binbir çeşit kanalda, yüzlerce kez seyrettik fifucanla... ertesi gün oldu, blog yazını okuyorum, gene seyrettim ve gene ağlıyorum. Var mı böyle bir şey, hala boğazım düğüm düğüm oluyor. Ne büyük mutluluk, ne büyük gurur. Helal olsun kızlara, ailelerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi madalya törenini izledim, Aslı hüngür ben hüngür:)

      Sil
  7. ay o umayı yerim ben dünya tatlısı büyümüş de şeker şey, gördüğüm en pozitif ve gülen çocuk maşallah :) yedikleriniz afiyet bal şeker olsun hayatımm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umay biblo gibi, annesinin kopyası, çok güzel ve de canayakın, üstelik de kedi aşığı bir minikmiş gerçekten:)))

      Sil
  8. Yarış harikaydı. Hatta olimpiyatlar genel olarak harikaydı.
    Yarışta o kadar heyecanlandım ki.Gamze'nin son andaki deparı ömrümden 10 yıl götürmüştür sanırım.Gamzeye engel olmazlarsa çok madalya getirecek bence çünkü daha 20 yaşında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de Gamze'ye daha çok hayran oldum diyebilirim. O son yüzlükte tarih yazdı küçücük haliyle. Umarım pis oyunlara kurban gitmez ve 2016'da Rio'da şampiyon olduğunu görürüz.

      Sil

Yaz ki muhabbet olsun.