1 Ağustos 2011 Pazartesi

Böyle Düğüne Şapka Çıkartılır

Hiç işim gücüm yokmuş gibi bir süredir saçma sapan bazı sorular aklımı kurcalıyor dostlar.

Haftasonu, Kraliçe Elizabeth'in torunu Zara Phillips sade bir törenle evlendi. Zara, annesi Prenses Anne'in talebiyle hiç bir asalet ünvanı taşımıyor, böylece gayet normal bir hayat sürmüş. (Kraliçe torunu olarak ne kadar normal olunursa artık). Düğünü de oldukça küçük çaplı bir organizasyon oldu. Kraliyet familyası her biri ayrı bir kuşyuvasını andıran şapkaları ile düğüne teşrif ettiler. İşte benim merakım da buradan çıktı : Bu şapkalar kafada nasıl duruyor???

Geçen bir yemekte bu konuyu tartıştık. Acaba tokalarla mı takılıyor şapkalar? Ya da Kübra'nın tahmin ettiği gibi CIRT BANT ile mi ? Ahahahaha bu olasılığı elemek istiyorum, koskoca prensesler paçoz gibi cart curt şapka takıp çıkartacak değil a?

Kraliçe'nin en küçük ve de çirkin oğlu Edward'ın karısı Kontes Sophie, herhalde düğünün en şık kadını idi. Kıyafeti ile uyumlu şapkası da çok hoştu. Mesela onun şapkası böyle bizim taktığımız taçlar gibi, kafasına geçmeli bir model. Bunun nasıl giyildiğini anladık.


Sophie, Wessex Kontesi

Sophie, Wessex Kontesi


Büyükkanne Kraliçe klasik paltosu ve şapkası ile bildik tarzının dışına çıkmamıştı tabii ama  kıyafetinin tatlı pembe rengine bayıldım. Elizabeth'in şapkası da bildiğimiz şapka işte kafasına geçirmiş güzelce. Çiçekli elbisesi de pek sevimli:)

Kraliçe 2.Elizabeth

Kraliçe 2.Elizabeth

Cambridge Düşesi Muhteşem Catherine ise 5-6 sene önce başka bir düğünde giydiği perdelik kumaştan jakarlı paltosu ile çok sade, bu sadeliği muhteşem yeni bir şapka ile taçlandırmış. Şimdi ben giysem millet "çanak anten mi o, Star'ı çekiyor mu?" filan diye dalga geçer, halbuki şapkanın altından zümrüt gözleriyle attığı bakışları ile Catherine harika görünüyor. Peki bu şapka nasıl duruyor kafada, öylece takılıyor mu? Çubuklar filan mı sokuyoruz tutturmak için? Yoksa iğneleniyor mu? Nasıl oluyor? Lütfen biri bana bu işin sırrını öğretsin.

Catherine, Cambridge Düşesi

Catherine, Cambridge Düşesi


Catherine, William

York kızlarını William ve Kate'in düğününden hatırlarsınız, Beatrice alnının çatısına diktiği klozet kapağından hallice şapkası ile olay olmuştu, Zara'nın düğününde ise çay fincanı takmayı tercih etmiş, ama kıyafetine bayıldım. Takımın parlak mavi rengi de, zottirikli eteği de çok hoşuma gitti. Kızıl saçları ile Beatrice çok güzel görünüyor.





Küçük Eugenie ise nedense kahverengi giymiş, ıyyy. Kafasına da çirkin bir şapka kondurmuş, mesela bu şapkanın nasıl takıldığını da pek merak ettim. Eugenie bir de eteğinin arkasına kocaman bir göt kurdelesi takarak her zamanki rüküşlüğünü konuşturmuş, aferim Eugenie, anan da bayılırdı böyle devasa fiyonklara, bu yolda devam et kuşum.



Şu göt kurdelesinin fotoğrafını bulana kadar anam ağladı. İdare ediverin artık :




Bir de kafasına bildiğin tas gibi şapka geçirip gelenler var. Allahım yaleppim, kadıncağız şapkayı tepesine koymuş, biri de yumrukla güm diye aşağı ittirmiş gibi görünüyor. Dikkat et, ayağın taşa takılıp yuvarlanma teyze.


Veee düğünün bombası, limon suratlı Charles'ın kocakarı zevcesi Camilla'dan geliyor. Hepimiz biliyoruz bu Charles ve Camilla çevreye, yeşile, ota boka, börtü böceğe meraklı insanlar. Camilla da git sen bahçenin bir kısmını söküp kafasına koy! Yahu hiç mi korkmadın o çiçeklerin içine eşşek arısı filan kaçarsa ne yaparım diye hiç mi düşünmedin?



Ben böyle abartılı tasarımların çirkin Camilla'ya yakıştığını düşünüyorum. Ama doğrusu düğünde önümde kafasına saksı koyup gelmiş Camilla'nın çimadam gibi oturmasını istemezdim, düşünsenize sürekli kıpraşıp oynayan çiçekler arasında gelini görmeye çalışmak pek fena olurdu doğrusu.


Gelin demişken, Zara'nın gelinliğini kraliçenin favori tasarımcısı hazırlamış. Anneanne modelinden belli oluyor zaten, beğenmedim. O etekteki bir karışlık çerçeve nedir, onu da anlamadım. Tozluk herhalde, zaten Zara düğüne geldiğinde epey kirli idi. Gelinle ilgili en güzel nokta güller açan yüzü ve  annesinden ödünç aldığı tiarası idi sanırsam.


Yamuk burunlu çirkin ama sevimli kocası ile ömür boyu mutlu olsunlar. Biz de Kraliyet ailesini çekiştirmeye devam edelim:)


Bu da bonus, damadın annesi. İşte o da benim gibi asortik şapkasını nasıl takacağını bilemeyip tepesine kuş yuvası gibi konduruvermiş, aferim kıııız!



Siz kimi beğendiniz bakalım en çok?

34 yorum:

  1. Ben sadece kraliçeyi ve Sophie hatunu beğendim.Bizim yeni düşesin şapkasını beğenmedim ama o ilk fotoğrafta çok güzel çıkmış.Beatrice midir bellatrix midir hatırlıyorum onun rüküşlüğünü o şapka ne yaa sanki telepati için kullanıyorr haha :) Etekli adamla acaba önünü görebiliyor mu diye merak ettiğim kadın çok garip bir ikili olmuş.Hele o Camilla ne yaa abartmış artık bende abartıyorum ve şapka takmasa bile daha iyi olurmuş diyorum.Geline falan bir şey demiyorum bile Catherine ve William'ın ihtişamlı düğününden sonra bunlar çok sıkıcı gözüküyor :)
    O şapkalar için de toka gibi bir şey takılıyordur bence

    YanıtlaSil
  2. okuduğum en eğlenceli düğün eleştirisiydi. ba-yıl-dım. eline ağzına sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Mehmet : teşekkür ederim canım:)))

    KadirBey : Sophie'ye ne oldu, dürttüler mi nedir bilmiyorum ama son zamanlarda çok güzel giyinmeye başladı. Ama Kate gibi güzel olmadığı için dikkat çekmiyor sanırsam. Camilla ekol ya, çevreci olunur da bu kadar olmaz dedirtti:)))Gelin de meğersem kraliyet familyasının erkek fatoşuymuş, ancak bu kadar olmuş işte ne yapsın:))) Kraliçe'nin pembeleri süperdi:)

    Wicked_Stardust : çok teşekkür ederim, çok sevindim:)

    YanıtlaSil
  4. aslı öldürdün beni akşam akşam bilgisayarın başında fotoğraflara yorumlarınla bakıp kahkahalar atıyorum:D "Allahım yaleppim, kadıncağız şapkayı tepesine koymuş, biri de yumrukla güm diye aşağı ittirmiş gibi görünüyor" kısmında bi an nefes alamadım zaten ahahahhaha

    neyse bizim düşesin elindeki çantada her gün elinde. herhalde başka krem rengi çantası yok ben ona alıp yollıcam bitane. üzerindeki ceketi de hiç beğenmedim sanki ona büyük gelmiş gibi. zaten gazetede okuduğuma göre 43 kg'a düşmüş kilosu.

    camilla'nın saçına hele hiç yorum yapamıyorum. sanki çifti tebrik ederken çiçekleri kafasından çıkarıp buket olarak vercekmiş gibi hayal ettim :D:D

    YanıtlaSil
  5. Gürültü : bu rüküşlerden bize daha çok ekmek çıkar da yazIııp yazıp güleriz:)) Ben de Kate neden yaz günü palto giymiş onu anlamadım. Bu senenin prenses modası bu uzun ceketler herhalde ne bileyim, hepimiz perdeden birer ceket diktirip oturalım aşşağı o zaman :))))

    Şimdi de ben koptum, Camilla çifti tebrik ederken çatt diye kafasından bi tutam çekip veriyormuş AHAHAHAH o görüntüyü gözümümn önüne getirdim de çatladım şurada:)))))

    YanıtlaSil
  6. Aslıcım, kraliyet ailesi şapkalarını sergilemeyi seviyorlar her fırsatta. ben de olsam en abartılısını seçerdim :)

    YanıtlaSil
  7. ayy gelin ne fenaa!!

    ama taze gelinimiz de çok şık olmuşş ne biliyim o mavili york bişeysi güzel olmuuş. bayıldım valla :)

    YanıtlaSil
  8. ahahah resmi 'göt kurdelesi' diye kaydetmiş bir de, koptum :))

    YanıtlaSil
  9. Gelinlik cok fena gercekten. O kadar para var, sen git boyle cirkin bir gelinlik diktir... Damadin burnu gibi yamuk bir burun da gormedim. O burunla kraliyet ailesinden kiz bulmus ustelik. Pes! Buna sapka cikarilir.

    YanıtlaSil
  10. 1) Zara'nin gelinligi gercekten de cirkinmis. Mahmutpasa'dan hazir alsaydi bile bundan iyi olurdu. Etek ucundaki o lahmacuncu perdesinden bozma saten bir rezalet!

    2) Camilla acilen dislerini yaptirmali. Artik bu kadar da olmaz. Senelerdir saraydasin, hic mi durten olmadi, hanim hanim, utanmiyor musun araba beygiri gibi gezmeye...

    Dogrusunu istersen ben hic birinin kiyafetini begenmedim. Kate'te malzeme guzel oldugundan paltosunu gozum gormedi gerci. Yine de o ne allaasen? Yatak ortusu gibi de bir kumas... Tamam Ingiltere burasi gibi 35 derece degildir ama yani yine de yazlik mi o simdi.

    Asli sen dugun blogcusu olmalisin :)

    YanıtlaSil
  11. ben yazıya bayıldım anacım! attım sabah sabah kahkahaları şapkalardan bana ne yazı harika ben bayılıyorum böyle esprili yazabilenlere

    YanıtlaSil
  12. beatrice çok güzel görünüyordu demiş ya, o çirkinlikle onun güzel görünebilmesi mümkün mü aslı kuşum yaaaaaaaa :)))) ama kıyafet 10 numero gerçekten.

    YanıtlaSil
  13. hahahahh ay sabah sabah ağlamışken güldürdün beni allah da seni güldürsün deli kız:)

    YanıtlaSil
  14. Aslı'cığım şahanesin koptum valla ben de Catherine'i beğendim ama geline de üzüldüm zaten asalet unvanı taşıma bir de üstüne pespaye bir gelinlik geçir olacak iş mi bu? Damat beyin gülümsemesi de şey der gibi " torun falan dedik aldık bu kızı ama ben şindik ne oluyorum pirens olamicim bali bir kontluk falan kondursalardı fena mı ettik"

    Valla annem "Nayır yavrum sen normal bir hayat sür asalet unvanı taşıma" deseydi olay çıkarırdım.

    Camilla'ya da her zaman ki gibi tilt oldum.

    öptüm canım

    YanıtlaSil
  15. Pühaha bunlar ne ya böyle, hepsi TRT4 solistleri gibi :))
    Aslı nerden buluyosun bunları alaşkına?:))

    YanıtlaSil
  16. Buket : evet evet, bu kadar şapkayı nasıl saklıyorlar acaba, bi de öyle bir dertleri var mesela, bizde olmayan:))

    Mia Wallace : Mavili olan Beatrice, ben onun doğduğu zamanları bilirim mehh AHAHAH:))

    Çavlan : ama yani şimdi o da takılır mı tam o noktaya, zaten yavrucağın totosu büyük, bi de kurdele kondurmuş :))))

    YanıtlaSil
  17. vejetaryenkedi Damat ragbi oyuncusu muymuş neymiş, burnu sanırsam ondan yamuk. Damadın sağdıcının da bi gözü mosmordu, maçtan çıkıp gelmiş ahahaha:)) Geline annesi zorla elbise diktirip giydirdi herhalde ondan böyle oldu gelinlik:))) "Elbise giymezsen etimi ye" demiştir , kız da ne yapsın kabul edip giyivermiştir:))))

    YanıtlaSil
  18. Ajan Beresford : Yaa evet niye palto giyiyorlar neden neden? bi de kalın görünüyor hani ince kumaştan da değil.

    Camilla baştan aşağı bütün fücudunu yaptırıp bütün dişlerini altın da kaplatsa gözüme giremez, isterse kafasına saksı yerine kedi heykeli diksin, yine de sevmiycim onu:)))

    YanıtlaSil
  19. Handan : Canım bazen çıkıyor işte, güldüysen ne mutlu bana, en sevdiğim şey dostlarla gülmek, güldürmek:)

    Küfkedisi : kuşum küçük genç kız, çirkin demek istemiyorum yaaa :))) Camilla'ya gönül rajatlığı ile diyorum ama ÇİİRKİİNNNN:)))

    Zoi-kuş : Kapıyı açıp o sümsük kedinin bana baktığını görseydim benim de içim kabarırdı, ağlardım. Şaka bir yana, sen ağlarsan ben de ağlarım, aülama ZOi kuş. Herşey düzelecek, Allah sağlık versin, herşey olur.

    YanıtlaSil
  20. Thalassapolis : ya sorma, ben de çok meraklı biri olarak, annem bana ünvan vermese, gider kraliçe nineme yalvar yakar olurdum, bari bi konteslik ver ananeeeee diye ağlayarak yerlerde yuvarlanırdım. Zara Lady bile değil. Ama ailedeki en mutlu insan belki de odur, hem o aileden, bütün ayrıcalıklara sahip, hem de hiç bi kraliyetle ilgili sorumluluğu yok, binici olmuş olimpiyatlara filan katılıyor hayatını yaşıyor .

    YanıtlaSil
  21. Rock Lee : ya ben de deli saraylıyım, bunları takip ediyorum valla, bütün royal web siteleri takibimde:))))
    Genç nesil iyi hoş bence, eskiler tam Nişantaşı Musiki Cemiyeti kaçkını gibi ahahahah:)))

    YanıtlaSil
  22. Enneciğim, senin yorumların bana email olarak geliyor ama burada çıkmıyor, nedendir acaba? hüüü

    YanıtlaSil
  23. ya bu şapkalara ısınamadım ben pek :P catherine bacınınki biraz hoş gibi ama diğerlerini beğenmedim. bi tek etekli amcayı tuttum ben :)

    YanıtlaSil
  24. ben bu sapkalara bayildim ya! Bende alicam kendime :D
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  25. Üstüme vazifeymiş gibi cevap vereyim:
    Enneciğinin mailleri sana geliyor ama burada görünmüyor çünkü muhtemelen enneciğin muhabbet yazısını değil, yanindaki mail kutucuğunu tıklıyor:)

    YanıtlaSil
  26. uzun süredir bşog unu severek okuyorum ama bu ilk yorumum çünkü kötü bir günde suratımda aptal bir gülümseme bıraktı yazın dayanamadım ben de bir yorum yapayım dedim. gelinlik ucundaki o saten parça aynı eskiden beli lastikli eteklerin boyu büyüme sürecinde kısalırdı da anneler eteğin altına uyumlu bir kumaştan fırfır yapardı aynı onun gibi durmuş. rezalettttttt :)

    YanıtlaSil
  27. tuba : ay sorma ben çok özeniyorum, şapkalara yani etekli amcaya ilişmeyeyim:))

    Evy : ehe, ben de 30 Ekim'de arkadaşımın düğününe şapka takup gitmek istiyorum ama deli saraylı diye dalga geçerler mi, onu kestiremiyorum:))

    Rock Lee : sağol, sen yabancı değilsin, cevap ver tabii:)) enneciğe haber edeyim bakalım.

    Banu : işte bir Cuma daha geçti bitti gitti ve haftasonuna kavuştuk, umarım gün pek güzel bitmiştir senin için Banu'cuğum:)
    ahahah aynen öyle boy uzama eklentisi gibi olmuş o bir karışlık parça:))

    YanıtlaSil
  28. Selam ben Madrid'ten bunlara benzer bir düğün şapkası aldım el corte ingles'den. Yatık şapkalarda bildiğimiz saç tacı var yapıştırılmış olarak.Diğerlerı de normal şapka zaten.

    YanıtlaSil
  29. Coldmarch : süpersinnn, çok teşekkür ederim , demek o taçla kafaya tutturuyorlarmış, cırt bantla değil:)))) normal şapka olanları da takıp uçmaması için dua edeceğiz napalım:)

    YanıtlaSil
  30. camilla bizim salonun 20 sene önceki perdelerini elbisesine tutuşturmuş gibi! pilelerinden kafasındaki cenaze çelengini göremedim resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahah düğüne çelenk yollamak yerine kafasına koyup gelmiş gudubet camilla:)))

      Sil
  31. ahahahaha uzun zamandir boyle gulmemistim ya :)))
    o ne sapkalar oyle, hele hele cim adam Camilla'ya oldum gulmekten :))
    damadin da burnu pek bir feciymis tovbeee :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok eğleniyorum bu düğünleri dernekleri anlatırken:))) harry evlense de konuşacak mevzu çıksa bize:))))

      Sil

Yaz ki muhabbet olsun.