Metabolizma yaşımı nasıl ufalttım?

Metabolizma bu boru değil? Mahkeme kararıyla küçültemezsin bu yaşı. Diyetisyene ilk gittiğim gün, 22 Mayıs 2010, kadın beni bir tartıya çıkartmış, tartının iki yanındaki sapları tutmamı istemiş (işte kapı işte sapı????) ve adelesiz hamur gibi vücüdümün analizini çıkartmış idi. Bu analize göre göbeğimde tastamam 14 kilo yağ vardı ve ben 32 yaşında olduğum halde metabolizmam 39 yaşındaydı. Pek üzülmüştüm buna tabii.

Yaklaşık bir yıldır azimle rejim yaptıktan sonra dün tekrar o alete çıkıp sapları tuttum, harika bir şekilde verdiğim kilonun %90'ı YAĞ idi, verdiğim 13 kilonun 10 kilosu yağ imiş dostlar! Göbeğimden 6 kilo gitmiş, 8 kilo kalmıştı, bacaklarımda 4'er kilo yağ kalmıştı, kollarımda da 1'er kilo... Perihan bile şaşkındı "en ideal kilo verme bu" dedi, "yağlardan zayıfladığın için bu kadar uzun sürdü" dedi. Veee metabolizma yaşım da 32'ye inmişti!!!!  En çok buna sevindim.

Analize göre hala yağ oranım normalden fazla. Olmam gereken kilo 59, ben 65 kiloyum şimdilik. O yüzden diyete devam ediyoruz. Zaten artık Perihan'ı bırakmam, diyet bitse de 3 ayda bir filan giderim, kontrol altında tutsun beni, çünkü ben kendi başıma yapamıyorum bu işi. Parasıyla değil mi? Perihan beni kontrol etsin, yeme-içme koçum olsun.

Bundan sonrası en zor kısım, ama bir sene de bu kısım sürse razıyım, yeter ki şu eski kiloma döneyim, nolursun ya.

Onun dışında miskin bir pazar günü geçiriyoruz. Kedi hafif hafif horluyor. Ben de Lisbeth Salander'ın son macerasını okuyorum. Bir de liste çıkarttım kendime, Hercule Poirot maceraları ve Türkçe isimleri listesi. Yeni planım bütün listeyi okumak. Aslında o kadar çok değil maalesef, maceraların çoğu kısa hikayeler. Neyse işte hepsini okuyup sonra aldığım dvd setini izlemek istiyorum. Bu da böyle bir fantazim.

Kedi epey horlamaya başladı, gideyim de göbeğini dürteyim.



xo xo


Sansüre karşı bildirimiz :  Bloguma Dokunma!


Blogları özgürce okuyabilmek için lütfen destekleyin : http://www.facebook.com/blogumadokunma

Yorumlar

  1. inanmıyorum süperdin canım çook sevindim!!! aynen devamm ;)

    YanıtlaSil
  2. HARİKASIN JUDYCAN..SENİ CAN-I GÖNÜLDEN TEBRİK EDİYORUM VE BAŞARILARININ DEVAMINI DİLİYORUM..nem hakeme kararı ne zor kullanma,sen zaten metabolizma yaşını adım adım küçültüyorsun..ben de zayıflayanların bloglarını okudukça bir sigara daha yakıp morarıyorum tey allaaa beni naapmasın..
    metabolizma hızlandırma çayı var,illa ki biliyorsundur ama aklında olsun..tam tarif aklımda yok şuan lakin dilersen hemen buluruz.. elmayı 4 e bölüyordun,limonu da..çubuk tarçın ekleyip kaynatılıyordu,günlk taze yapılıp hergün 1 litre içiliyordu ve acayip hızlandırıyordu..

    YanıtlaSil
  3. Miacım devammm bebeğim, sen de desteğe devam:))

    Nilmoon : bildim canım o sıvıyı benim kuzenim içmişti. bana şimdi sabahları greyfurt yağı verdi, bir kaşık bala birkaç damla karıştırıp yutuyorum, faideli bir eser:)
    30'a gelmeden başla canım diyete, sonra daha zor oluyor, zor oldukça insan uğraşmaktan daha çok kaçınıyor. kendini düşün şekerim.

    YanıtlaSil
  4. judycim cidden can-ı gönülden tebrik ediyorum seni, yaptığın şey kendilerini aç bırakıp şok mok diyetiyle bir anda deli gibi kilo verenlere (ve tabi sonra daha fazlasını alanlara) göre çok daha zor ve sağlıklı. peki bir şey sorucam ben de, diyetisyenin belirlediği şeylere uymak zor olmuyor mu, yani nefsine hakim olma konusunda değil de, onun yazdığı yemekleri bulma konusunda. böyle çok spesifik şeyler mi var mesela atıyorum öğlen şu kadar salata, şu kadar ızgara tavuk yanında havuç vs. gibi ve öyleyse sen nasıl her öğün uyabiliyor, onun yazdığı yemekleri bulabiliyor (ya da yapabiliyor)-sun? bir de yanında egzersiz de veriyor mu? yani nihai olarak yaptığı şey haftada bir seni görmek ve bu arada senin vücuduna göre sana özel çıkardığı beslenme programını sana vermek mi, yoksa başka şeyler de yapıyor mu? bir de ayıptır sorması ama ne kadar ücret alıyor yaklaşık? bu konularda beni aydınlatabilirsen çok sevinhirim sevgili judy :)

    YanıtlaSil
  5. ÇAVLAN KARDEŞİN SORDUĞU HER SORUYU TEK TEK YAZMİİİM-SEN AYDINLAT BİZİ JUDYCAN:))

    YanıtlaSil
  6. BU ARADA JUDYCİK, BUGÜN POSTA GAZETESİNİN PAZAR P0STASI EKİNDE, BEHZAT Ç.NİN 3 ADAMI İLE RÖPORTAJ YAPMIŞLAR.HAYALET,AKBABA VE DİĞERİ İLE..OKUMADIYSAN GÖZ AT DERİM..

    YanıtlaSil
  7. ohh süper judy'm ..ya bu koca göbek kediş aynı benim sümsük kızım :)kardeş filan olmasınlar:)

    YanıtlaSil
  8. Selam , yeni keşfettim blogu çok tatlısın yahu.Bi de bizim bi Ayhan beyimiz var ona benzettim acayip hem de (Rapor tanıdık geliyor mu?)

    YanıtlaSil
  9. Ben de Christie'nin yazdığı 63 kitabı okudum. Miss Marple'ı da adapte edip BBC'de yayınlamışlardı 90'larda. Nedense Poirot'ya göre daha sıkıcı ve yavaş bir kurgusu vardı. En sevdiğim romanı Noel'de Cinayet'tir. Hafif romantik de bir kitaptır. Agatha takma isimle aşk kitapları da yazmış.

    YanıtlaSil
  10. Yıllardır aynı kilodayım (47 kg)Diet çok inandığım bir kavram değil.Bir insan ne kadar zaman için salata ve beyaz et tüketebilir. Çok klişe gelicek ama gerçekten herşey kafada bitiyor. Senelerce dondurma ve çikolata bağımlılığım vardı. Bir gün dedim ki artık yemicem . Çok kısa bir süre damak tadı veren şey sonrasında bana pahalıya maloluyor ve selülit olarak geri dönüyor.Karaciğeri yağlandırıyor. Yemeye yemeye tatlı bağımlılığım bitti. Spor yapmaya başladım. Diet insanda stresi arttırıyor. Zaten giden ilk kilolardan sonra vücut da direnç gösteriyor. En doğrusu sağlıklı beslenme ile ilgili kitaplar okumak ve buna gerçekten inanmak içselleştirmek. Damak tadı öğrenilmiş bir davranıştır değiştirilebilir. Zaten 30'lardan sonra sadece zayıf olmak da yetmiyor. Sarkmalar başlıyor yani spor şart. Herkese sağlıklı ve mutlu günler:)

    YanıtlaSil
  11. Çavlancım : doktor zor bulunan şeyler vermiyor. mesela öğle yemeği için 4 köfte kadar et-tavuk-balık veya 3 dolma diyor veya 8 kaşık pilav yiyebilirsin. bizim şirketin yanında ufak bir lokanta var, her gün köfte ya da tavuk sote oluyor zaten, bazen hamsi bile oluyor. bir porsiyon yediğimde listeye uymuş oluyorum. tabii köftenin yanına pilav, patates kızartması koydurmuyorum. insana doymazmışsın gibi geliyor ama alışıyorsun sonunda.
    diyetisyen haftada 3 gün yürüyüş yapmamı istiyor, bir de mekik çekmemi, bacaklarımla makas hareketi yapmamı istiyor. ben her öğlen yemekten sonra Kurtuluş'ta yürüyüş yapıyorum , 20-25 dakika ama hareket etmiş oluyorum. yazın eve yürüyorum , egzersiz işini böyle hallediyorum.
    şimdi diyetisyene gidiyorum, 120 tl verip 2 haftalık liste alıyorum. 2 hafta sonra gittiğimde para vermiyorum, tekrar 2 haftalık yeni listeleri alıyorum. yani ayda bir kere 120 lira alıyor.
    liste vermek dışında başka birşey yapmıyor, soru sorarsan psikolog gibi dinleyip öğüt veriyor:))
    ara sıra sevdiğin şeyleri ekliyor listeye, mesela şarap veya dondurma gibi:) ona göre ayarlıyor, seni mutsuz etmemeye çalışıyor elinden geldiğince:)
    inşallah yardımcı olmuşumdur:)

    YanıtlaSil
  12. Nilmoon : Posta'nın internet sayfasında vardır umarım o röportaj:)

    Zoi-kuş : en sevdiğim sümsük tekirler:)) en güzel kedi bunlar işte di mi ama?

    Nuray : canım japon abime selamlar:))))

    Coldmarch : benim yaptığım habire salata ve beyaz et yediren bir diyet değil, o yüzden memnunum. ben tek başıma düzgün beslenmeyi beceremediğimden sanırım sürekli bu diyetisyene devam edeceğim, yoksa kontrol altında tutamıyorum ben kilomu. Spor kesinlikle şart, keşke hareket etmeyi sevseydim:(( neyse ama kendimi zorlayıp her gün yürüyorum, yoksa salt diyetle olacak işler değil bunlar.

    YanıtlaSil
  13. çok büyük sabır işi =)
    tebrikler cnmcımm
    sen zaten 59 kiloydun, tekrar ona dönmek istiyosun değil mi?

    benim de vermem lazııııımmmmmmmm
    ilham veriyosun bana

    YanıtlaSil
  14. sağol judycim açıklamalar için :)

    YanıtlaSil
  15. kutluyorum judyciğim,sakın vazgeçme!
    yıllarca 45 lerde dolanıp son iki yılda 57 lere vardım...
    www.mevsimlerdenroma.blogspot.com u takip edip,kasımdan bu yana 10 kilo verdim:))
    47 kiloyu koruma yolundayım şimdi...
    kolay gele sana da bana da:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yaz ki muhabbet olsun.

Popüler Yayınlar