28 Ocak 2012 Cumartesi

Shutter Island (2010)

Shutter Island, Dennis Lehane'ın bizde Zindan Adası olarak yayınlanan kitabından uyarlanmış. Kitabı aldıktan sonra dvd'yi fırsat köşesinde 5 liraya bulunca romanı okuduktan sonra izlerim diye almıştım. Çok iyi etmişim. Shutter Island sağlam bir gerilim filmi, hatta tam da karanlık sinema salonunda izlenesi bir film olduğunu düşünüyorum.

Filmi izlemeden önce kitabını okudum tabii, o yüzden senaryonun inanılmaz başarılı uyarlandığını söyleyebilirim. Kitap zaten sanki film olsun diye yazılmış, sahneler hemen zihninizde canlanıyor romanı okurken. Filmi izlerken de hem tipleri, hem mekanları gördükçe "hah işte bu" dedim.

Üstat Martin Scorsese'nin yönettiği flmin başrolünde Leonardo DiCaprio oynamış. Leo artık epey yaşlandı, suratı da haşlanmış patatese benziyor ama ben bir türlü Leo'yu adam olarak düşünemiyorum. Yani benim gözümde hep çocuk, hep delikanlı, büyüyememekten muzdarip. Aviator'da da kendisini bir türlü adam yerine koyamamıştım. Bilmem size de böyle oluyor mu? Fakat bence harika oynamış filmde, onu da belirtmek gerek.


Filmin mekanları da ayrı etkileyici. Zaten etkileyici ve rahatsız edici olmaya çok müsait : Film, okyanusun ortasında tekinsiz bir adadaki, korkunç akıl hastası suçluların kapatıldığı bir hastanede geçiyor. O binalar, kale gibi C koğuşu, su damlayan zindanları andıran koridorlar, paslı demir çubuklar arkasındaki perişan delilerin hali gayet etkileyici. Leo, bu adaya kaçak bir suçluyu aramaya gelen federal polis. Adaya geldikten sonra fırtına patlak veriyor ve Leo ile ortağı adada mahsur kalıyorlar. Tabii biz de bu sıkışmışlık hissinden payımızı alıyoruz. Hastanenin başındaki doktor Cawley'i Ben Kingsley oynamış. Tam onun tipine uyan bu rolde bence çok başarılı idi.


Eğer izlemediyseniz tavsiye ederim. Güzel çekilmiş, güzel oynanmış bir gerilim filmi Shutter Island.

Bu filmden uyarlanmış bir de PC oyunu var, aylar önce almıştım, maalesef gizli obje bulma oyunu. Sevmediğimden değil ama bu konuyla keşke bir adventure oyunu olsaydı, o adada kendimizi kaybetseydik, çok daha heyecanlı olurdu. Yine de ben şimdi oyunu deneyeceğim.
 

xo xo

4 yorum:

  1. Bu filmi çok beğenmiştim. Galiba Amerika sineması da Leo'u çocuk görüp adam yerine koymadığından hayatta ödül vermiyorlar. Adaylık alamıyor bırak ödülü. Bu kadar kötü bir oyuncu mu bu adam!

    * Leo sever azınlık birleşin gayri :P
    ** erfe'de benim hatalı giriş yapmışım :(

    YanıtlaSil
  2. Ben de yakın zamanda izledim.
    Ama beğenmediğim tarafı, filmin sonu bitiminden yarım saat önce belli oldu. "Bruce Willis ölüymüş oolmm" hesabı. Son yarım saat geyik yapıp durdular:) Yine de konu olarak iyi düşünülmüş bir roman. Filmin de nostaljik bir havası var. Sanki 70'lerde çekilmiş gibi.

    YanıtlaSil
  3. ruhdağı : yok valla kötü oynamıyor. kötü oynasa Martin Scorsese ile 4 tane film yapamazdı. Bence çok iyiydi bu filmde. Ama niye gözümüze hep çocuk gibi görünüyor evladım onu bilemedim:))

    YanıtlaSil
  4. rock lee : ben de aklıma bir yığın komplo teorisi getirsem de role playing kesinlikle aklımın ucuna geelmedi (kitabı okurken)
    filmi izlerken zaten biliyordum ama yine de çok zevkliydi film.

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.