2 Şubat 2012 Perşembe

Sherlock - İkinci Sezon

Bugün hava muhalefeti sebebiyle şirketi tatil etmişlerdi dostlar, ben de ayaklarımı uzatıp geçen sene kendimden geçerek ilk sezonunu izlediğim BBC yapımı modern Sherlock Holmes dizisinin ikinci serisini izledim. Sezonları maalesef sadece 3 bölümden oluştuğu için bir günde bitirmek mümkün. Ama etkisinin bir günden uzun süreceği kesin.

İkinci sezonun ilk bölümünde (A Scandal in Belgravia), Sherlock Holmes'un hayatında iz bırakmış yegane kadın olan Irene Adler ile tanıştık. Bu yeni femme fatale karakteri Lara Pulver oynamış ve müthişti, o eski Humprey Bogart filmlerindeki tehlikeli kadınlar gibiydi ne bileyim. Özellikle hiçbir yeri görünmeden çırılçıplak oynadığı sahnenin koreografisi şahane idi.



İkinci bölüm, en meşhur Sherlock Holmes hikayelerinden birinin uyarlaması : The Hounds of Baskerville, daha çok bir gerilim filmi gibi olmuş. İlk bölüm kadar çarpıcı olmasa da heyecanla izleniyor.

Ama bütün bu ikinci sezon, hatta bu dizi sanki son bölüm için yazılmış : The Reichenbach Fall. Dizi bu sanırım bu hafta Cnbc-e'de yayınlanmaya başlayacak. O yüzden ne olmuş ne bitmiş bahsetmeyeceğim, merak etmeyin. Sadece çarpıldım diyeceğim. Son derece zekice, aynı zamanda belki en duygusal Sherlock bölümü idi. Hikaye kadar oyuncular da kusursuzdu. Özellikle Sherlock'un ezeli düşmanı Jim Moriarty'i oynayan Andrew Scott "Allah belanı versin nasıl böyle oynuyorsun" dedirtti, adama hayran kaldım.


Yine de bu sezonun en çarpıcı teması arkadaşlık idi bence. Sanırım final bölümünde beni bu denli etkileyen de Sherlock ve Dr Watson arasındaki yüzde yüz bağlılık ve sonuna kadar, karşısındaki ne derse desin ona inanmaktan vazgeçmeyen müthiş dostluk oldu. Sezonda sevdiğim bir küçük detay da o meşhur Holmes şapkasının bu seride ortaya çıkması idi.

İkinci sezonda da, Sherlock Holmes ve Doktor Watson'ı kaçınılmaz olarak Benedict Cumberbatch ve Martin Freeman oynuyorlar tabii. Beraber harikalar, kimyaları müthiş. izlediğimiz şeye inandırıyorlar. BBC'ye üçüncü sezonu şimdiden sipariş ettiği için saygı ve sevgilerimi gönderirken, bu dinamik ikiliye de nice sezonlar diliyorum beraber.


Bu diziyi izleyin, izlettirin dostlar. Tam ihtiyacımız olan, son derece zekice ve çarpıcı bir yapım Sherlock. Yılın en iyi işlerinden.
Xo Xo

10 yorum:

  1. ikinci sezonun çıktığını bilmiyordum ben! derhal bulunup izlene :)

    YanıtlaSil
  2. Çavlan : yılbaşında çıkmış meğersem:) izlemesi şahane ama devaı için yine 1 sene bekleyeceğiz hüüü

    YanıtlaSil
  3. hemmmmmen arıyorum
    buluyorum
    izliyorumm

    YanıtlaSil
  4. Slm Aslı 1 ay önce ben de izlemiştim. Benedict özellikle manyak yakışıklıydı bu bölümde. Yakın çekimlerde o muhteşem elmacık kemiklerine dokunmak istedim:) Kadının başını aklından aldı haliyle. Sher_locked :)). Zaten ben şaşırmıyorum. Mark Gatiss denen adam ki League of Gentlemen 'nın yaratıcı ve oyuncularındandır dizide de Mycroft'u oynuyor çok çok yetenekli bir yazar. Hounds Of Baskerville de çok heyecanlı bir bölüm. Orda da ingilizlerin yeni yıldız adaylarından Russel Tovey oynuyor.Geçen hafta Sherlosk Holmes 'e gittim games of shadows'a hiç çekilmiyor valla bu diziden sonra. Şu İngiliz milletine hayranım kim ne derse desin. Her konuda kalite var. Erkekleri ve aksanları yeter sadece. Bu arada David Suchet Poirot 'nun 2012 'de son 5 bölümünün çekileceğini belirtmiş. Sabırsızlıkla bekliyorum. Bu akşam Great Expectations'ın 2011 son versiyonunu izlicem. Yorumlarımı yazarım . Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. online izleme sitelerinde kamera arkası var şu günlerde. Sıcak ekmeğe sürülmüş tereyağı tamamlayan reçel gibi, büyük resmi tamamlıyor.Mutlaka izleyin derim... Bu dizide kafamdaki Sherlock'ın kanlı canlı halini görebiliyorum ve o müzikler nasıl tamamlayıcıdır. Bu dizide şeytan ayrıntıda gizli ve o ayrıntı resmen burnunuzun önünde duruyor. ABD yapımı dizisinin hiç çekilmemesini diliyorum... umarım söylentiler doğru değildir.

    YanıtlaSil
  6. Euphoric : ben Dizimag'dan izliyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Coldmarch : ne güzel anlatmışsın, şöyle karşılıklı mocha kahvelerimizi içerken uzun uzun muhabbet etmişiz gibi pek güzel:)
    o manyak elmacık kemiklerine, paltosunun yakasının kaldırıp "cool" bir şekilde binayı terketmesine Watson da laf sokuyor bu sezonda, çok hoş idi:)
    Neaaa Mycroft Gatiss mi? hiç bilmiyordum, sürpriz oldu valla.
    Guy Ritchie'nin ilk Sherlock Holmes filmini izledim de, Robert Downey Jr'ı ve o kurşuni Viktorya Londrasını çok beğensem de, BU Sherlock'un yanında çok saçma kalıyor.
    Demek Suchet kalan bölümleri de çekip Perdeyi Kapatacak. Çok sevindim, külliyat tamamlanacak.

    Öpüyorum seni canım.

    YanıtlaSil
  8. igunatelye : yauu Amerikalıların bu işe bulaşmasını ben de okudum, rezalet, Sherlock Holmes'un New York'da ne işi var allah aşkına?
    Finaldeki malum olayın açıklaması burnumuzun dibindeymiş, o çamaşır kamyonu mu acep işin sırrı?
    Kamera arkasını yüklemişler evet, izleyeceğim hemen yuppiii:)

    YanıtlaSil
  9. Ben sadece boru gibi sese alışamadım. Yoksa dizi çok güzel. Baby face bir adamda o derece höthöt bir ses nasıl olur yarebbim? Barmenin çubuğunu bulmuş gibi resmen.
    Dr Who'nun hastasıyım. Sen de seviyordun di mi. Gelecek bölümleri diziportta vs var. Yok böyle bir dizi yaw.

    YanıtlaSil
  10. rock lee : evit çok seviyorum doktor'u ama epeydir düzenli izleyemedim. bu en sonuncu doktor'un van gogh macerasını izledim sadece. peeeh, bayıldım. muhteşemdi.

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.